Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er ditt forhold til vin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva er ditt forhold til vin?
Jeg er helt avholds 14 5,71%
Vin smaker grusomt 20 8,16%
Jeg kan til nød drikke vin hvis den er søt 4 1,63%
Jeg liker noen få typer rund og lettdrikkelig vin 22 8,98%
Jeg liker vin, men alt smaker ganske likt for meg 13 5,31%
Jeg liker vin, og «kan» noen flasker som jeg vet jeg liker 65 26,53%
Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert 91 37,14%
Jeg liker vin og har ganske god greie på druesorter og vinstiler, og samler kanskje litt 12 4,90%
Jeg lever og ånder for vin, har spesialbygd vinkjeller og nekter å vaske vinglass i oppvaskmaskinen 0 0%
Brokkolivin 4 1,63%
Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 16:46   #101
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er ditt forhold til vin?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Endelig noen som er sånn som meg.

... men nicket ditt er "Chablis"?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 16:48   #102
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 16:58   #103
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tror jeg må ha andre smaksløker enn folk flest, for jeg synes vin smaker vondt. Øl også. Og kaffe og kullsyrevann.

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Endelig noen som er sånn som meg.

Gammel 24-09-14, 17:52   #104
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker vin, samler på vin, kan en del om vin, besøker vinmarker hvert år, men vasker glassene i oppvaskmaskinen.

Gammel 24-09-14, 18:13   #105
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Liker vin, samler på vin, kan en del om vin, besøker vinmarker hvert år, men vasker glassene i oppvaskmaskinen.

Men du er vår beste kandidat så langt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 18:16   #106
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tror jeg må ha andre smaksløker enn folk flest, for jeg synes vin smaker vondt. Øl også. Og kaffe og kullsyrevann.

Ahh, endelig en som meg. Jeg klarer dog å drikke vin, men det er jo ikke godt da.

Gammel 24-09-14, 18:45   #107
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan finne på å like hvitvin på en god dag, men generelt er edlere dråper bortkastet på meg. Jeg drikker like gjerne vann eller Pepsi Max.

Gammel 24-09-14, 18:47   #108
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker det meste innen vin, har litt peiling, men er ingen ekspert. Men jeg drikker ikke vin likevel.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 18:47   #109
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det kan være ganske gøy å gi skikkelig god vin til folk som ikke er så engasjert i det, og se dem få åpenbaringer og nærmest slikke glasset.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 18:54   #110
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

:sende adressen min til Toffskij:

Neida. Men jeg kan suge til meg noen tips, når jeg er ferdig med fullamming.

Gammel 24-09-14, 18:56   #111
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Drikker hvis jeg føler at jeg må.
Dvs. har brukt opp idiotkvoten på å ikke spise kjøtt eller drikke kaffe.

Gammel 24-09-14, 19:15   #112
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Vin smaker grusomt. Jeg har aldri klart å drikke det.

Nå er jeg også sluttet helt å drikke, så det kan være det samme

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:23   #113
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i vin, men er lite flink til å huske typer og lite opptatt av det. Jeg har vokst opp med en far som er veldig interessert, og villig til å bruke veldig mye penger på det, så jeg har definitivt drukket veldig mye veldig bra vin. Og av og til kan også jeg kjenne at noe hever seg over annet. Men stort sett er det bortkastet å gi meg veldig dyr vin. Jeg kan nok til å at jeg kan differensiere mellom typer vin til typer mat, men holder meg til den billigere delen av polets repertoar og er helt fornøyd der

Og som sagt, det er ikke fordi jeg ikke har smakt annet, det har jeg. Men jeg tror jeg mangler ett eller annet i luktesans eller smaksorganer. Det betyr simpelthen ikke så mye for meg.

På en restaurant som tilbyr vinmeny til maten vil jeg gjerne ta det, eller i hvert fall ta kelnerens anbefaling (med mindre Toffskij er der og kan ta det valget for meg).

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:28   #114
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korfor skal ein ikkje vaske vinglass i oppvaskemaskinen?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:35   #115
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte «grusomt», men hadde ett alternativ vært «synes ikke vin (uansett sort) smaker godt», hadde det vært mitt svar.
Men jeg er veldig glad i lyst øl.

Gammel 24-09-14, 19:39   #116
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes det kan være ganske gøy å gi skikkelig god vin til folk som ikke er så engasjert i det, og se dem få åpenbaringer og nærmest slikke glasset.

Hehe, det er endel som har prøvd det på meg. Men, jeg har til nå ikke likt noen av dem.

Gammel 24-09-14, 19:46   #117
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker vin og kan forskjell på noen druesorter og vinstiler, men er ikke noen ekspert.

Før jeg fikk barn var jeg en mellomting mellom Jeg liker vin og har ganske god greie på druesorter og vinstiler, og samler kanskje litt og locoalternativet (bortsett fra at jeg ikke gidder vaske glass for hånd og vi ikke hadde plass til vinkjeller), men tilsammen et par år som totalavholds pluss et par år med voldsom ammetåke og slitenhet gjorde noe med kunnskapen min, gitt. Jeg har imidletid planer om å bli litt mer loco etterhvert igjen, vin er så utrolig moro!

Jeg kan imidlertid melde at det ikke trenger være noen motsetning mellom å like AC/DC (og tungrock & metal generelt) og være svært glad i god vin.

Gammel 24-09-14, 19:48   #118
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobbet forøvrig på Vinmonopolet i studietiden, og fikk være med på mye artig vinsmaking.

Gammel 24-09-14, 19:49   #119
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker bare veldig god rødvin og bare av og til. Blir helt slått ut dagen derpå hvis jeg drikker mer enn to glass, blir fort beruset og liker ikke å schnøvle og schangle så det blir med ett til to glass noen få ganger i året.
Jeg skulle ønske jeg tålte rødvin bedre enn jeg gjør, for jeg synes det er helt nydelig.
Jeg kan drikke litt lekker champagne også, men også her er jeg kresen og tåler lite.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:53   #120
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Standard

Og så liker jeg øl veldig, veldig godt. Men bare lyse, enkle sorter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.