Sv: Hva er ditt forhold til vin?
Jeg liker vin, men liker ofte rusen bedre enn smaken. Det vil absolutt ikke si at jeg drikker meg full hver gang jeg drikker vin, men at jeg f.eks ikke må ha en spesiell vin til en spesiell type mat. Jeg kjenner navnet på noen viner, vet hvor de kommer fra og kjenner som regel litt forskjell om jeg smaker på viner samtidig. Jeg hadde ikke klart blindtest av vin og jeg husker aldri de forskjellige smakene fra hverandre to minutter etterpå. Det er godt mulig det er noe i veien med smaksløkene mine, jeg kjenner forskjell på rødvin og hvitvin ( ) og på tørr og søt hvitvin, men sliter med å skille forskjellige typer rødvin fra hverandre. Sjampanje er veldig godt (ja, jeg har smakt ekte) og jeg vet at musserende vin ikke er det samme som sjampanje. Jeg synes ikke vinkunnskap er kunnskap som er spesielt viktig å inneha, og må innrømme at jeg kjeder meg når folk begynner å snakke inngående om emnet. Før syntes jeg det var litt snobbete, men når "alle" er vinkjennere, begynner det nesten å bli litt harry. 
(Hvis noen hadde gitt meg vinkurs i gave, ville jeg mest sannsynlig tatt en "regifting" snarest mulig. )
|