Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 20:05   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Eldstemann var vel alene inntil en times tid da han var 5 år, altså året før han begynte på skolen. Han er veldig selvstendig og finner aldri på noe tull, på samme alder var jeg overbevist om at jeg kunne ha sluppet han i byen og han hadde funnet hjem med bussen. Jeg testa det aldri da. Toern var hjemme alene (uten broren) tilsvarende tidsrom fra 2. trinn. Med broren fra 1. klasse tror jeg. Treern min går jeg ennå ikke fra, men det er mest fordi det alltid er noen hjemme, han kan fint greie det en times tid. Jeg slipper han jo ut uten tilsyn. Minsten min på to år går jeg ikke fra, men jeg kan gå ut etter posten for eksempel med han inne. Han er ikke høyt-og-lavt-typen.

Lengden på alene-hjemme-tiden har økt med alderen. Hele dager fra ca 9 år/4. trinn. Hele dager når de har vært småpjuske fra ca 11 år. De to store kan også ha de to små hjemme hos seg. Minsten får de bare passe max en times tid, mens plutten ikke har noen grenser på alenetid så lenge de store er hjemme. De passer på, ordner mat og ordner opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.