Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange timer i snitt bruker du foran tven per dag?
0 7 5,65%
0-1 60 48,39%
1-3 40 32,26%
3-5 10 8,06%
5-7 1 0,81%
7-9 0 0%
9-11 0 0%
Waay to much.... 6 4,84%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-14, 07:32   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på tv/netflix?

Nå skriver omtrent alle her at de bruker rundt 0-1 time om dag på tv.
Jeg tror det er langt under gjennomsnittet for landet, så om noen bruker tiden fra middag til leggetid i sofaen foran tv'en, så tror jeg det egentlig er ganske normalt.

Gammel 07-09-14, 07:51   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

TV' en her i huset står på frå ca 18 til 23 på kvardagar, men eg ser lite på den. Fram til ca kl 19.30 er det ungane som ser på den. Så står den og masar for seg sjølv til ca 20.30 når mannen setter seg ned. Eg sitt gjerne i samme rom og jobbar eller surfar på nettet på nettbrett og ser litt på innimellom, men ser sjelden eit heilt program. I helgene ser eg gjerne to-tre timar på film etter at ungane har lagt seg, men eg har nesten alltid nettbrettet på fanget då også. Må slutte med det! Det øydelegg heilt klart mykje av filmopplevelsen.

Gammel 07-09-14, 08:43   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå skriver omtrent alle her at de bruker rundt 0-1 time om dag på tv.
Jeg tror det er langt under gjennomsnittet for landet, så om noen bruker tiden fra middag til leggetid i sofaen foran tv'en, så tror jeg det egentlig er ganske normalt.

Det tror jeg også.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

Her er det ungene og mannen som ser TV og Netflix etc. Jeg ser mer TV enn før, men det er ganske random. Jeg ser ikke noe spesielt og har ikke en følelse av at jeg egentlig ser mye TV, men det blir sikkert 0-1 t per dag i snitt. Kanskje mer?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 18:51   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det tror jeg også.

Og så hadde jeg trodd de skulle være flere som krysset av for å se ganske mange timer per dag, for det er veldig mye TV- og serieprat her inne, og jeg kan ikke skjønne hvordan man rekker se alt man snakker om ved å se 45 minutter dagen.

:

Jeg ser én serie, og det er Call the midwife om søndagene. Jeg vet jeg ser lite på tv. Hender jeg ser litt på breaking bad med mannen, men vi ser kanskje to episoder i måneden.

Til gjengjeld bruker jeg altfor mye tid på nettet. Fortrinnsvis dette forumet her. Og det irriterer meg grenseløst. Vel er dere søte og greie og kloke og alt det der, men jeg må virkelig kutte ned, altså. Jeg har som mål å se litt mer på tv. Jeg er stygt redd det kommer til å ende med begge deler, evt at tv-en står på, men at jeg fremdeles er på FP...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-14, 18:57   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man ser én serieepisode om dagen, så kan man jo følge med på 7 serier i uken. Og ser man f.eks. bare 3 serier, så har man tid til omtrent 2 filmer i uken i tillegg - som blir 100 filmer i året - uten å bikke over 1 time om dagen.

Gammel 08-09-14, 07:41   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man ser én serieepisode om dagen, så kan man jo følge med på 7 serier i uken.

Høres ut som en høyst urealistisk personlighetstype.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 08:26   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I snitt blir det vel litt over en time om dagen. Mannen og jeg ser typisk en episode av en serie hver kveld. Og kanskje to episoder eller en film i helgene om vi ikke har gjester. Lillesøster og jeg pleier å se en episode av en naturserie om morgenen i helgene før de andre står opp. Og, om vi ikke har gjester, pleier hele familien å se en film sammen på lørdagskvelden.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-14, 07:36   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har sikkert rett, jeg synes det er vanskelig å vurdere ting tidsmessing når jeg ikke har noe notert ned. Det som helt sikkert er saken at det vanligste hos meg er å bruke 0-1 timer dagen på TV (vi ser en episode hver dag). Problemet er at av og til i helgene ser vi mye mer, og av og til (feks da vi var på ferie) ser vi mye mindre, men hva det blir gjennomstnittelig er vanskelig å si.

Ser ut som min indre matematiker har en forkjærlighet for typetall fremfor gjennomsnitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.