Sv: Gave til egen konfirmant?
Vi har ikke dårlig råd, men våre kommer ikke til å få noen gave av oss utenom bunad og selskap. Ærlig talt, det er en gave i seg selv å få vokse opp hos oss.
Men på alvor: bunadene kommer til å 20-25 000 pr stk. Vi har gigantisk familie og med faddere blir det store selskaper på godt over 50 gjester. Selv om vi lager all mat selv og har det hjemme i partytelt eller i grendehuset blir det kostbart. Det er ikke snakk om at de skal kunne forvente 10-20 K i tillegg. Vi sponser hobbyer, utstyr, reiser og klær de ikke alltid trenger, det får være måte på.
Jeg oppdrar ungene mine slik at de forhåpentligvis kan drite i hva andre får og ikke måle seg så mye etter dem. Jeg har ikke latt meg rive med av "alle andre feirer dyre bursdager" og fått vondt i magen av det, men bevisst latt være å gjøre sånne kostbare ting i solidaritet med dem som ikke kan feire bursdag med 35 stykker på Akvariet eller få 25000 i tillegg til bunad og selskap.