Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lar kroppshåret gro

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-14, 14:15   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lar kroppshåret gro

Jeg tenker problemet i større grad handler om en kultur som jeg får inntrykk av blir mer og seksualisert. Der jenter/unge kvinner må framstå som deilige for å ha en verdi - for noen gutter/menn. Kropp er blitt en vare. Og det gjelder også gutter/menn. Det overfladiske opplever jeg står høyere i kurs i dag enn for 15-20 år siden.

Samtidig er jo det normale det normale. Jeg vil anta at for disse kropp- og utseendefokuserte kommer jo hverdagen for en dag. Når de finner ut at de kan ikke gjøre det slutt med noen fordi hun ikke har hatt tid til å barbere seg under armene akkurat i dag, og han ikke fikk barbert brystkassa for han hadde et FAU-møte i barnehagen. De er antagelig verdt å ha med seg videre likevel. Det er mye jobb å være perfekt 24/7. Vanskelig å samkjøre med alt det andre som etter hvert baller på seg i et normalt liv. Da blir et hår eller to på leggen litt sånn sekundært.

Selv liker jeg også glatte armhuler. Jeg blir mindre svett da. Men de færreste ser jo det. De færreste ser noe som helst av meg og mitt, utenom akkurat når det er sommer og jeg befinner meg på et offentlig sted. Så de valg jeg måtte ta gjør jeg for min egen del.

Sist redigert av Dronningen : 02-09-14 kl 14:22.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.