Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-14, 21:53   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Plenrens, kanskje? Tar ugresset men lar gresset gro som gresset bak do.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 22:19   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.958
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Plenrens, kanskje? Tar ugresset men lar gresset gro som gresset bak do.

:-) Skal sjekkes!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 22:30   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.486
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Plenrens er også et ugressmiddel, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 22:56   #24
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Plenrens er også et ugressmiddel, da.

Ugressmiddel er fyfy. De dreper biene og humlene, som vi trenger for å overleve.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 09:38   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.258
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Ja! Ligg unna ugressmiddel om det i det hele tatt er mulig. (Og for oss hobbygartnere må det da være mulig?)

Jeg har hørt at det er mulig å holde ugress i plenen i sjakk ved å klippe ofte. Det har fungert relativt greit for oss.

Løvetann er mulig å holde i sjakk ved å ta noen runder med stikking på våren, og deretter vedlikeholde underveis. Løvetann er uansett en plante som sprer seg lett fra nærliggende områder, så med mindre alle hagene i ditt område er løvetannfri, vil jeg tro du uansett bør ta en stikkerunde hver vår. Om du vil bli kvitt løvetannblomster, altså. Husk at det også er en del positive ting med løvetann.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 09:45   #26
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Dette her er en ugressfjerner. Den gjør det lekende lett å fjerne løvetann og annet ugress fra plenen. Den er så grei å bruke at selv ungene syns det er gøy (for korte perioder av gangen). Et par runder med denne hver vår, og eventuelt en runde midt på sommeren, og ugresset er nede på helt akseptabelt nivå.

http://www.fiskars.no/Hage-og-Utendo...-Ugressfjerner

Hjelp, for et stort bilde. Klikk på linken i stedet.


Sist redigert av Teofelia : 31-08-14 kl 09:46. Årsak: Verdens største ugressfjerner!
Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 09:48   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.


Jeg har hørt at det er mulig å holde ugress i plenen i sjakk ved å klippe ofte. Det har fungert relativt greit for oss.

Jeg har også god erfaring med det. Dessuten hindrer det mosen i å ta over. (Jeg klipper plenen nesten hver helg, og klipper den på nest øverste høyde på klipperen. Da er det nesten ikke noe mose som vises/overlever.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 10:16   #28
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.258
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Jeg bruker den ugressfjerneren som Teofelia har lenke til, og den er virkelig fantastisk! Eneste problem er at det blir hull i plenen når løvetannen fjernes. Har du gjort noe med det, Teofelia? Jeg har vurdert å ha meg en blanding av jord, sand og plenfrø når jeg går rundt og stikker med ugressfjerneren, men har ikke helt kommet meg så langt.

Plenen ser ganske OK ut likevel, altså.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 11:30   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rulle ut ferdigplen, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg bruker den ugressfjerneren som Teofelia har lenke til, og den er virkelig fantastisk! Eneste problem er at det blir hull i plenen når løvetannen fjernes. Har du gjort noe med det, Teofelia? Jeg har vurdert å ha meg en blanding av jord, sand og plenfrø når jeg går rundt og stikker med ugressfjerneren, men har ikke helt kommet meg så langt.

Plenen ser ganske OK ut likevel, altså.

Neisj. Jeg tråkker ned kantene på hullet, og det er borte etter kort tid. Trolig en av fordelene ved å klippe plenen så høy som jeg gjør.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no