Sv: Jojo Moyes: Me Before You / Et helt halvt år
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Seriøst, folkens. Noen liker mora og andre liker dattera og jeg er enig i at det må være lov å harselere med ting uten at folk skal bli furtne av den grunn.
Jeg har forøvrig lest den og syntes den var helt grei, men ikke noen kandidat til "lese-igjen"-listen min. Jeg digge forøvrig Marian Keyes, synes shopoholic-dama er uutholdelig, syntes PS. I love you var noe sprøyt med litt ekkelt "kontrollerende ektemann fra andre siden av graven"-vibber. Jeg liker mye lettvekterlitteratur og heavy saker. Jeg blir ikke furtis selv om noen av litteraturvalget mitt.
Jeg er ekstremt enig i pøbels første avsnitt!
Og hva det andre avsnittet angår kunne jeg skrevet det ordrett selv. Jeg var begeistret for Marian Keyes i hennes storhetstid [1], men oppdaget raskt at det var essensielt å lese bøkene på originalspråket, siden de var elendig oversatt til norsk. Dette tror jeg gjelder all chick-lit.
Prøvde meg på en Shopaholic-bok, som jeg bare måtte kaste fra meg i avsky, og P.S. I Love You ga meg brekningsfornemmelser. Samartin og denslags går jeg i bue rundt, bare på grunn av omslagene.
Jeg er stadig på utkikk etter chick-lit etter mitt hjerte, men det er langt mellom dem. Har lest en del Lisa Jewell, som jeg liker godt, men hun var mest aktiv i Marian Keyes tid. Emily Giffin liker jeg, spesielt de første bøkene.
Jeg synes Me Before You var underholdende nok, og også The Girl You Left Behind, som jeg leste på stranden i sommer. *sitter på hendene mine for å ikke å ile til og forsikre om at jeg også leser høyverdig litteratur*
[1] Leste bøkene flere ganger da, men er uskker på om jeg ville hatt like stor glede av dem nå. Mistenker det samme om bøkene til Josie Lloyd og Emlyn Rees, forøvrig.
Sist redigert av Xian : 26-08-14 kl 20:01.
|