|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik! 2
Samtidig er det Magnus Takvam som sier det. Han er vel en seriøs politisk kommentator i NRK. Sist redigert av Hyacinth : 24-08-14 kl 22:31. |
|
|
|
|
|
#102 |
|
maler
|
Sv: Lærerstreik! 2Det er vel taushetsplikt for innholdet i samtalene? Han kan jo fint ha misforstått tilstedeværelse som undervisning. Det er mange som ikke skjønner læreravtalen.
|
|
|
#103 |
|
WF: Sausnebbet
|
Jeg har bare sett sju-nyhetene. Han sa tre timer, men presiserte ikke at det var ment som tre undervisningstimer. Her trenger jeg oppklaring, men for min del er det uansett tre timer for mye. Jeg strever nok med å holde meg innafor mine 43,5 timer med avtalen slik den er i dag. (Teller timer, ja.) |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Lærerstreik! 2Det er jo en kjent sak at KS ønsker dansk modell; all tid bunden og flere undervisningstimer pr lærer. Der har 10-15 % av lærerne sluttet allerede.
|
|
|
#105 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Lærerstreik! 2Jeg har ennå ikke fått med meg hva KS har gitt? Hva har de tilbudt som gjenytelse for økt tilstedeværelse, vikartimer på billigsalg, at skoleåret ikke lenger nødvendigvis er 190 dager, og at de eldste skal finansiere de ferskes reduserte tid? Vi FÅR jo ingen ting, eller har jeg oversett ett eller annet? Sist redigert av Kaija : 24-08-14 kl 23:30. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Lærerstreik! 2Ja, Kaija, det lurer jeg også på. De snakker om forhandlinger, men det jeg har fått med meg er at de har kommet med en hel rekke forverringer av arbeidsvilkårene våre, og så er de oppgitt over at vi ikke vil akseptere når de firer noen millimeter på nevnte krav. Hvilke av våre opprinnelige krav imøtekommer de?
|
|
|
|
#107 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Lærerstreik! 2Jeg leste det som blir sagt om de 2-3 timene (finner det selvsagt ikke igjen nå ...) og tolker det som økt tilstedeværelse, ikke økt undervisningsmengde.
|
|
|
#109 |
|
Dig for victory!
|
Det blir noe annet, ja.
|
|
|
|
#110 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærerstreik! 2Det er snakk om tre forslag fra KS: |
|
|
|
|
|
#112 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg tror slaget er tapt på de andre sakene. Noe må UDF ha å "gi", og jeg tipper det f.eks. kan være disse sakene. Uten at jeg vet noe som helst om det altså. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Lærerstreik! 2Det stod det ingenting om. Det går mot tvungen lønnsnemnd tipper jeg. Røen Isaksen mente at begge parter må gi, men han heller har ikke tatt innover seg at lærerne ikke har et minutt å gi. For øvrig var alle lærerorganisasjonene enige om at de ikke har 1 minutt å gi før de gikk inn i møtet. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
maler
|
Sv: Lærerstreik! 2Journalistene har ikke skjønt det der med vikartimer, det er ikke det som frontes i media. Det tok jo lang tid før fp skjønte den saken også, da kan man jo tenke hva resten av verden har av oversikt.
|
|
|
#115 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lærerstreik! 2Her er musikkvideo fra skolen vår. (Kilde: youtube.com)
05 og 07 Sist redigert av Elise : 25-08-14 kl 18:47. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Lærerstreik! 2Dere liker hjemmesnekra musikkvideoer |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lærerstreik! 2Ja, det er utrolig morsomt, selv om resultatet har varierende kvalitet. Dette er ikke vår beste, for å si det sånn.
|
|
|
#118 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Er det virkelig ingen av desse forslaga som kan vere aktuelle for Utdanningsforbundet/lærarane? Er det kun å beholde arbeidstida slik den er i dag som er aktuelt?
|
|
|
#119 |
|
By the Sea
|
Ja. Og hvorfor er det rart? De siste ti årene har stadig mer av vår tid til arbeid relatert til elever blitt vekslet inni tid til andre gjøremål (som f.eks kursdager). Hvem er tjent med at det har skjedd og at dette fortsetter? Ikke elevene, ihvertfall.
|
|
|
#120 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Lærerstreik! 2Ja, Simone - det er kun å beholde dagens arbeidstid eller få noe bedre som er aktuelt. Mandatet fra uravstemmingen er klinkende klart.
|
![]() |
|
|