Sv: Spiser familien samlet hver dag?
Jeg tror senere middag funker for oss fordi ungene har et lite måltid i barnehagen kl 15 pluss at de gjerne momser i seg restene av nisten sin i bilen på vei hjem fra barnehagen. Om de er sultne så får de noe enkelt når vi kommer hjem fra jobb. Mannen spiser alltid noen i to-tiden på jobb (har med ekstra niste), og jeg hiver i meg en neve nøtter når jeg kommer hjem, da holder jeg fint en stund til. Men nå spiser jeg alltid stor lunsj som slettes ikke er mager, så da holder jeg meg i ganske mange timer.
En periode, da vi bare hadde storesøster, prøvde vi oss på å¨middag 16.30. Det funket utrolig dårlig. Storesøster var ikke skikkelig sulten ennå, spiste lite / ingenting til middag men da kveldsmaten kom på bordet et par timer etterpå gaflet hun i seg. Jeg syntes det ar stressende hele greia. Dermed flyttet vi middagen for å få en roligere tid etter jobb og barnehage og for at storesøster skulle begynne å spise middag. Det fungerte supert og alle ble mer fornøyde.
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Vi har forøvrig samme policy som dere og jeg synes det er kjempeslitsomt egentlig, men det funker og vi har ingen planer om å slutte med det.
Innimellom er jeg utrolig misunnelig på kollegaene mine uten barn som kan sitte utover ettermiddagen og bli ferdige for dagen. (Eller ferdige og ferdige, de får iallefall gjort en del.) Men jeg synes det ser ut som om de fleste småbarnsforeldrene på jobb kjører kveldsjobbing fremfor ettermiddagsjobbing som policy.