Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 09:47   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville du jobbet mindre hvis du kunne?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Kva er definisjonen på utbrent, eigentleg? Er det berre stor arbeidsmengde som kan gjere at ein blir utbrent? Eg tenker at det er fullt mulig å bli utbrent av andre ting som er relatert til jobben, for eksempel dårlig mestringsfølelse over lengre tid. Dersom ein i lang tid går rundt og føler at ein ikkje mestrar det ein skal på jobb og i tillegg opplever å få dårlige tilbakemeldingar frå kollegaer og nærmaste leiar kan det etterkvart bli eit mareritt å gå på jobb, sjølv om ein berre jobbar 8 til 16.

Jeg har ingen problem med å se at dette kan gi grunnlag for utbrenthet, men igjen: da er det ikke arbeidsmengden som er problemet, da er det andre faktorer som spiller inn.

Jeg står for det jeg sier altså: folk flest blir ikke utbrent av å jobbe 8–16 hvis det ikke ligger andre faktorer til grunn enn bare arbeidsmengde.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.