|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#741 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Lærerstreik!
KS har aldri sagt at de ikke har tillit til lærerne. Det er utdanningsforbundet og lærerne som anklager KS for ikke å ha tillit. KS sier at arbeidstidsavtalen de har foreslått skal gi en mer kollektiv skole; mer tid til samarbeid i skolen og at lederne får rom til å utøve ledelse. (Det er snakk om ca 3 kvarter mer bundet tid per dag enn i dag.) Jeg er uenig med KS og mener det er rom for godt samarbeid og god ledelse i den avtalen vi har nå.
Sist redigert av AprilRyan : 17-08-14 kl 22:03. |
|
|
|
|
#742 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Jeg tror rett og slett ikke at du Elg er representativ for folket. Du har så store fordommer mot lærere at jeg klarer ikke å ta deg seriøst. Du er ikke konstruktiv, du er bare fordømmende. |
|
|
|
|
#743 |
|
audio, video, disco
Når det gjelder tillit fra KS har de selv uttalt at de har tillit til at lærere fyller årsverket. Det er lærerne som ikke har tillit til at KS ikke vil fylle enda mer inn i årsverket, kutte i forberedelsestid til fordel for "samarbeid", les dårlig betalte vikartimer. Jeg føler forøvrig full tillit fra rektor, elever og foreldregruppa.
|
|
#744 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei. Jeg har faktisk tillit til at Folk Flest har tillit til at jeg gjør jobben min. Jeg tror du er en av ganske få som ikke har det, og det påvirker ikke meg. |
|
|
|
|
#745 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Men streiker dere ikke nå fordi dere føler en sterk mistillit til lærerne? Eller er det jeg som ikke skjønner noen ting lenger. |
|
|
|
|
#746 |
|
By the Sea
|
Fra KS, ja - ikke fra deg og andre mennesker.
|
|
#747 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Det er klart at man er farget av sine egne erfaringer, men hadde jeg ikke hørt det samme fra andre med barn på skoler med bedre erfaringer enn meg så hadde jeg ikke tatt opp dette i en slik generell diskusjon. Jeg har også snakket med lærere som helt åpent har innrømmet at de ikke jobber sine 43,5 timer i uken, og bekjente med lærere som foreldre og søsken innrømmer også at disse heller ikke fyller sine uker. Dette gjelder så klart ikke alle, men som sagt er det en usikkerhet der som dere hadde hatt veldig nytte av å få bort. |
|
|
|
|
#748 |
|
Tittel og tittel....
|
Nå er det vel noen her som har sagt at de har talt timer og at de jobber det de skal og vel så det. Jeg vet med meg selv at jeg jobber det jeg skal. Jeg jobber nok ikke 50 timer en uke, og 30 neste, men jeg jobber nok i snitt 44-45 timer. De fleste som jobber på min skole jobber like mye og noen enda mer. Jeg hadde førøvrig brydd meg lite om mine barns lærere jobbet litt mindre enn de skulle så lenge jeg føler at mine barn får det de trenger når det gjelder læring.
|
|
|
#749 |
|
Er frisk!
|
Dette er helt ubegripelig for meg - vi bor i samme kommune. Vi har så store krav fra skolesjefen i denne kommunen om alt fra Leselos, itslearningbruk, vurdering for læring, PALS, tilpasset opplæring, å score høyest i landet på nasjonale prøver, osv at jeg ikke FATTER hvordan noen klarer å jobbe mindre enn årsverket. Helt fullstendig ubegripelig. Og du kan komme og telle biler på vår skole fredag klokka 16.00 - parkeringsplassen er fremdeles så godt som full.
|
|
|
#750 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lærerstreik!Jeg har ingen behov, overhodet, for å bevise at du tar feil. |
|
|
|
|
#751 |
|
Drømmer
|
Enig med deg i det. |
|
|
|
|
#752 |
|
I mål
|
Sv: Lærerstreik!Det er klart at noen lærere klarer jobbe mindre enn årsverket. Det er jeg overbevist om. Som i alle andre yrker, hvor noen gjør en dårlig jobb. |
|
|
|
|
#753 |
|
By the Sea
|
Jeg har en liten mistanke om at alle som jobber på kontor vaser bort store deler av tiden sin på vg.no og ved kaffemaskinene (det siste er det mye av i serier og filmer, og det bare underbygger mistanken min). Jeg vil ikke kontorarbeiderne noe vondt, altså, men jeg vet ihvertfall om noen som leser innmari mange nettaviser på jobb og jeg vil bare være konstruktiv her, men jeg synes i alle fall at det hadde vært fint om kontorarbeiderne kunne bevise at jeg tar feil her. Kanskje man kunne få en ordning med at at nærmeste overordnede, eller kanskje en kollega, kunne komme overraskende på (liste seg innpå med ullsokker på beina, f.eks?) regelmessig gjennom arbeidsdagen for å se om kontorarbeideren har arbeidsdokumentene på skjermen sin eller om det er vg.no, og så rapportere ved dagens slutt. Hvis de f.eks kunne gjort dette hver dag, hele året, så ville vi jo fått se, da, om kontorarbeiderne jobber effektivt med dokumentene sine. Det ville ihvertfall vært kjempefint for meg å bli kvitt den gnagende tvilen jeg alltid har hatt til at disse som bare sitter på en stol, helt stille, hele dagen virkelig får gjort noe
|
|
#754 |
|
Tittel og tittel....
|
Ja, det tror jeg også, noen annet ville jo vært naivt. Men jeg tror de fleste lærere jobber det de skal.
|
|
|
#755 |
|
Er frisk!
|
|
|
|
#756 |
|
I mål
|
Helt enig. Mitt poeng var bare at det er ikke sånn at det å innføre timetelling vil vise så veldig mye, annet enn det vi alt vet, at veldig mange jobber altfor mye. |
|
|
|
|
#758 |
|
Er frisk!
|
Derfor hadde timetelling vært fantastisk! Tenk å faktisk kunne gå til rektor og si at jeg ikke har tid til alle oppgavene mine og at hun vær så god fikk prioritere bort noen!
|
|
|
#759 |
|
I mål
|
Det er jeg forsåvidt enig i, men det mener jeg faktisk man kan si uten å telle også. |
|
|
|
|
#760 |
|
Er frisk!
|
Det er ikke rom for det hos oss i hvert fall. Så jeg skule gjerne hatt et system hvor vi telte timer.
|
![]() |
|
|