|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#621 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!
Dette er sikkert veldig forskjellig fra skole til skole, men antallet biler på parkeringsplassen minker kraftig etter kl 14 mandag til torsdag og etter kl 12 på fredager på skolen i nærheten her. |
|
|
|
|
#622 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jobber du som parkeringsvakt? |
|
|
|
|
#623 |
|
audio, video, disco
Sv: Lærerstreik!Elg, lærere er bekymret for å miste 5 timer med ubunden tid ukentlig. Ikke kun fordi vi skal sitte på skolen og gjøre det samme arbeidet som mange i dag velger å gjøre på kveldstid og i helger, men fordi rektor skal ha styringsrett over disse timene dvs at du kan bli brukt til vikar eller annet arbeid som ikke har direkte med forberedelse/retting/vurdering å gjøre. Samtidig er det foreslått dårligere betaling for vikartimer. Vi tror ikke vi får gjort jobben vår med så få ubundne timer.
|
|
#624 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
|
|
#625 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Nei, du overdriiver ikke. Jeg bor nå i Vest-Agder. Før bodde jeg i Rogaland. Mange Rogalendinger har hytte her i Vest-Agder. Bensinstasjonene langs E-39 sier at de ser tendensen til at flere og flere rogalendinger drar til hyttene sine her i sør ondags ettermiddag kveld, de avspaserer.
|
|
#626 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg ser at de som i dag har 34 bundne timer går fra å kunne avspasere 9 timer uten å spørre noen til å kunne avspasere 6 timer uten å spørre noen. Jeg ser også at det ikke er noen fordel for dere å miste 3 avspaseringstimer i uken. For de som har færre budne timer blir det en større reduksjon i antallet timer dere kan avspasere uten å spørre noen. |
|
|
|
|
#627 |
|
Halloen!
Og siden de fleste lærere faktisk også jobber fredag (om enn bare til 11.30 i Elgs nabolag) må dette dreie seg om Andre Yrkesgrupper. |
|
|
|
|
#628 |
|
Ute av drift
Nei. Jobben en nå bruker i snitt 9 timer på, kan en risikere bare å ha 6 timer til, fordi de 3 siste timene må brukes til andre ting.
|
|
#629 |
|
Ja, jeg tenker jo at det dreier seg om flest i oljå.
|
|
#630 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Lærerstreik!Ok, jeg sa jeg skulle ut (og bare prøv å beskyld oss for å sutre én gang til, elg), men jeg må bare spørre deg om dette: Hvor mange biler har du telt på skolens parkeringsplass på søndag formiddag? |
|
|
|
|
#631 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Betyr dette at dere ikke har tillit til at rektor bruker sin styringsrett til det beste for skolen? |
|
|
|
|
#632 |
|
Sv: Lærerstreik!Min nye sjef nevnte streiken på fredag. Hun har bhg barn, et. Hun hadde ingen sympati for denne streiken, for hvorfor kunne ikke lærerne jobbe full dag på kontoret slik som andr yrkesgrupper gjør? Jeg burde sagt noe, for jeg var helt uenig. Jeg har jo sett hvordan mine forelde har jobbet og vet hvordan læreryrket er.
|
|
#633 |
|
maler
|
Rektorer er i skvis med et til tider umulig regnskap og en umulig oppgave. Det kreves av dem at de bruker de midlene de har til rådighet. Derfor kan ikke lærere stole på at de ikke vil gjøre nettopp det.
|
|
#634 |
|
Ute av drift
Det vil han ikke få lov til av de som sitter på pengesekken.
|
|
#635 |
|
Halloen!
I fylket, der jeg jobber: ja, forhåpentligvis. I kommunene (de som ikke har så god råd, og det er jo de fleste...) Nei, definitivt ikke. |
|
|
|
|
#636 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Da ser du deg blind. KS vil ha 37,5 timers uker på 45-ukers arbeidsår. Da HAR man ikke mer tid enn 37,5 timer. Man KAN ikke jobbe mer. Hvis ungen din blir mobbet på skoleveien og du ringer meg, kan jeg altså ikke snakke med deg. |
|
|
|
|
#637 |
|
Off the map.
|
Sv: Lærerstreik!Veldig mange har fleksible arbeidsdager, jeg er av dem, og jeg synes det er tullete at det går andre veien for lærerne. At det må finnes samarbeidstid er opplagt, men det må også finnes rette- og forberedelsestid. Uten at noen konstant ser en over skuldra. Jeg er livredd for at de som faktisk er så flinke at de får jobb i privat sektor blir borte, slik at en blir sittende igjen med bare de som ikke har noe valg. Norsk skole må få beholde de dyktige lærerne. Jeg synes lønna burde opp noe også, det bør bli et høystatusyrke igjen.
|
|
#638 |
|
Ute av drift
Sv: Lærerstreik!Jeg tenker:
|
|
#639 |
|
Det må være Elgs nabolag. Min 1. klassing og 4. klassing har undervisning til 13.30 fredager dette skoleåret.
|
|
#640 |
|
audio, video, disco
Ja, fordi det ikke er rektor som bestemmer hvor mye som skal spares eller hvor mye som skal brukes på skolebudsjettet. Dessuten har mange rektorer bonus for å komme under budsjettet, jeg synes ikke det heller er spesielt tillitsvekkende mht akkurat dette.
![]() |
|
|