Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jo, dere kan jo det i større grad enn oss andre hvis dere ser bort fra den faste avspaseringen som ligger i planen. Dvs dere har frihet til selv å bestemme når det passer, dere involverer ikke sjefen. Jeg snakker da om det at dere jobber 50 timer en uke og 30 den neste.
Det betyr ikke at jeg synes det skal være annerledes bare så det er sagt, jeg tenker at akkurat den friheten er gull verdt for å få de fleste til å yte best mulig.
Altså, i utgangspunktet så skal lærerne jobbe 43.3 timer pr uke sånn ca. Men så er det jo slik(som det sikkert er i andre yrker)at arbeidspresset varierer noe, slik at når man f.eks lager halvårsplaner, har mye retting, så jobber man mer enn disse 43 timene en uke, og da er det jo ikke noen krise om man den neste uka jobber litt mindre enn de 43 timene man skal jobbe. Det er jo ikke snakk om avspasering som sådann, jeg kan f.eks ikke si til sjefen min at jeg jobbet 50 timer i forrige uke, så da avspaserer jeg fellestiden denn uka. Jeg må pent være med på fellestiden selv om jeg jobbet for mye uka før.