Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg hadde spurt barnet mitt hver dag han/hun hadde skulle hatt spes.ped time om den var gjennomført eller ikke. Slike timer er de første som faller bort når ikke alt går etter planen (sykefravær o.l.) det har jeg sett ved selvsyn veldig mange ganger.
Hvordan vet barnet dette da? Min jente med 4-5 timer i uka har ingen hvis man spør henne. På de skolene jeg har befatning med er det ønskelig at all spesialundervisning skal foregå i klasserommet dersom det er mulig. Det skjer også i smågrupper, men det er jo ikke bare 5.1.-elever som tas ut der. Dessuten skjer det ofte at PPTs anbefaling ikke vedtas fordi behovet kan dekkes medvanllg tilpasset opplæring. Det er fullt lovlig og trenger ikke være feil. At eleven vet når han/ hun har en 5.1.-time synes jeg er underlig. Det vet ikke mine.
Den eneste måten å kontrollere om barnet får det det har krav på, er ettermin mening å sjekke om måloppnåelsen står i samsvar med IOP-en. Og det er ikke så lett for foreldre å følge med på det alltid, særlig ikke kontinuerlig.
|