Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 23:42   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Så det nå ja! Kjøpt opp av ett eller annet. Får vel planlegge, og handle inn, middagen min på egen hånd nå da

Adams matkasse?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 15:05   #2
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Men altså, Toro er vel billigere enn å lages selv fra bunnen? Toro- saus kister vel rundt 10 Kr. Saus jeg lager selv inneholder ofte fond, fløte, hvitløk, sopp, rødvin, rømme osv (ikke nødvendigvis alt på én gang) I yngre dager kjøpte jeg Toro lasagne til ca 35 Kr. Nå lager jeg hvit saus med masse ost, tomatsaus med diverse, egne pastaplater osv. Det blir jo dyrere?

Gammel 15-08-14, 15:09   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Men altså, Toro er vel billigere enn å lages selv fra bunnen? Toro- saus kister vel rundt 10 Kr. Saus jeg lager selv inneholder ofte fond, fløte, hvitløk, sopp, rødvin, rømme osv (ikke nødvendigvis alt på én gang) I yngre dager kjøpte jeg Toro lasagne til ca 35 Kr. Nå lager jeg hvit saus med masse ost, tomatsaus med diverse, egne pastaplater osv. Det blir jo dyrere?

Tja. Det blir jo billigere om du lager mindre avansert saus hjemme. Men ja, du kan få veldig billig ferdigmat. Når det gjelder å spare på å lage mat fra grunnen tror jeg det fordrer at man velger sesongens grønnsaker og ikke velger fra øverste hylle.

Gammel 15-08-14, 15:12   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Kan man lage saus uten vin, sier du?

Gammel 15-08-14, 15:22   #5
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Torosauser koster vel nærmere 20 kroner enn 10 tror jeg. De enkle sausene blir iallefall billigere. Feks hvit saus må jo uansett tilsettes melk og det er billigere for litt smør og mel enn en pakke saus.

Klart det er endel matretter som blir dyrere enn å kjøpe halvfabrikat. Men det er jo ofte basert på hvilke råvarer man velger. Jeg føler ikke at hjemmelaget lasagne med bechamel og hjemmelaget tomatsaus kan sammenlignes med det man får på boks fra toro.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 15:31   #6
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Nei, jeg synes også hjemmelaget er bedre. Men dro det inn siden det ser ut som en etablert sannhet at halvfabrikat er dyrt.

Viltsaus tror jeg koster 14,90. Det lager jeg dyrere (men bedre) selv.
Ellers får man ofte sauser i økonomipakker.

Hvor mye koster en guacamole da? Jeg laget i går: 2 stk avokado kr30, en lime, 3 Kr, hvitløk. Tja35-40 Kr? Tror en ferdigboks er billigere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.