Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-14, 01:34   #11
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg synes ikke det nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom å holde matbudsjettet nede og kompromisse på kvalitet? For min del handler det ofte om bevisstgjøring og planlegging slik at jeg får utnyttet maten vi har i skapet, i tillegg til å slippe småturer innom butikken der det gjerne sniker seg med litt ekstra (unødvendige) varer nedi kurven.

Jeg har vært på Mega på Moholt én gang, det holder. Makan til dårlig butikk! Mega på Valentinlyst er mye bedre, og vi ukeshandler ofte der.

Hvordan i all verden tolker du at det er det jeg sier?

Jeg sier det ikke er et mål hos oss å holde matbudsjettet nede, og det innebærer at jeg ikke gjør noen av de fornuftige tingene andre gjør som å sjekke tilbud, ukeshandle og planlegge meny.
Vi har uforutsigbare og uregelmessige hverdager, så oftest blir menyen til på vei hjem fra jobb ut fra hvem som spiser til hvilken tid.
Å bruke tid og energi på planlegge ting som må endres gidder jeg ikke, og derfor blir det slik.
Jeg synes slik planlegging og saumfaring av tilbudsaviser er uendelig kjedelig, og orker ikke kaste bort tid på det.
Når jeg har tomt kjøleskap går jeg på butikken og handler etter innfallsmetoden og hva som er fristende og tilgjengelig og så ligger det nå der til det blir brukt.
Jeg har småturer på butikken hele tiden, har aldri handlelapp og kjøper sikkert det du kaller unødvendig, men har jeg lyst på noe der og da, så kjøper jeg det.

Nå skal det sies at jeg ellers bruker ekstremt lite penger, jeg reiser aldri nesten, er uinteressert i klær og husker ikke sist jeg kjøpte meg annet enn tøy til å jobbe i, enda mer uinteressert i interiør osv, så behovet for å spare på mat er ikke der.

Jeg er bevisst på hva jeg kjøper og hvordan jeg utnytter råvarer, men det har ingenting med kostnad å gjøre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.