|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukeshandler, men må innimellom fylle på med frukt/melk/litt pålegg. Nå som Storesøster har begynt på SFO så merker vi at vi ikke er vant med å beregne matpakkepålegg og frukt inn i ukeshandlinga. (Har hatt en barnehage vi ikke har hatt med noe mat til)
![]() |
#62 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?
OK. Jeg har ikke merket noen forskjell de gangene jeg har handlet der, men så er jeg ikke så veldig bevisst på hva mat koster heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Spiser middag hos svigers ca 5 ganger i uken.
![]() |
#64 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi ukeshandler IKKE. Og sparer på at det ikke er noe som blir kastet. Og så tar jeg rimeligste alternativ (etter å ha lest innholdsfortegnelsen). Og handler ikke på Meny eller Ultra så sant ikke jeg må. Eller ICA forsåvidt og.
![]() |
#65 |
maler
|
Jeg tror ikke du betaler så mye ekstra der du handler. De er litt dyrere enn rema, men det er litt Meny og røkla det der, Meny er og blir ganske mye dyrere enn alle de andre. De andre er mer nyanseforskjeller.
![]() |
#66 |
Introvert optimist
|
Din nærbutikk stiller i særklasse hvis den er like god fortsatt som da jeg var student. Vi har ikke sånne her i nærheten. JEg må til nabobyen for å finne noe som likner litt.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Men akkurat det beskriver den ene av våre lokale Rema-er godt. Utvalget er mindre enn hos Mega, men det er såpass stort at jeg aldri har manglet noe. Utvalget i bra frukt og grønt er også veldig stort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Det aller viktigste hos oss er å holde det ryddig og ha litt system i skapene sånn at man faktisk ser hva man har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Mange som driver med egg (både rugeegg og konsumegg) selger egg direkte. Ukurrant vare til lav pris. Det er helt lov å selge egenprodusert så lenge det er slaktet borte slik vi gjør. Prisen kan aldri konkurrere med billigkjøtt. Men om alternativet uansett er fullpriset kvalitetsvarer er vomumkjøp direkte en billigere løsning.
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Meny er en for farlig butikk for meg. Der havner det alltid dyre og importerte matvarer i kurven min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Bedreviter
|
Det er den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Prøver å være så økonomisk jeg bare kan så bra med tips.
![]() |
#73 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Denne tråden fikk meg til å rekne og vi bruke over 7000,- pr måned. Da bor to barn hos meg annakvar veke og den andre veka er eg ofte på rek. Ane meg at eg har å gå på.
![]() |
![]() |
#74 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Den lokale remabutikken her er stor og har blitt veldig, veldig bra. Før måtte vi gjerne innom flere steder om vi skulle ha noe spesielt, men nå finner vi det aller meste der. Det vi burde bli flinkere på er å ha mindre i kjøleskapet, rett og slett, slik at ingen ting står gjemt og blir gammelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Oi, Tussa. Lurer på hvor mye vi egentlig bruker i måneden også. Jeg har tenkt rundt 7000,- på oss men det er nok mer for vi er 4 stk hele tiden, gjerne flere til middag flere dager i uka...
![]() |
#76 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?vi har drevet med ukeshandling før, men ga opp da vi kastet for mye mat. Nå handler vi middager for 2-3 dager i slengen, samt melk, brød, frukt og pålegg vi trenger. Kjøper for det meste det vi trenger.
![]() |
#77 |
Ferdiglada
Hos oss er det inkludert take-away og restaurantbesøk, så tallet lyg nok litt. Dog ikkje inkludert mine egne restaurantbesøk.
![]() |
![]() |
#78 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Vi bruker 15000 i mat. Minst. Vi må ned minst 5000. Jeg vet at planlegging, planlegging og planlegging er det som skal til. Sukk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ferdiglada
Ukeshandling fungerer dårlig her også. Plutselig blir vi invitert bort, droppe middag av logistikkgrunnar osv.
![]() |
![]() |
#80 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Jeg har også et mål om å klare å holde matbudsjettet på 10.000 i måneden, men det tror jeg sjelden vi klarer. Jeg er litt for glad i god mat (og god mat er dessverre som regel dyr mat...). Egentlig burde vi klart oss greit med den summen, i og med at vi bare er 3 stk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|