Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-14, 23:30   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Hunger Games/Dødslekene: Hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes 11-årsgrensen på filmene virker riktig, og ville ikke tatt med yngre barn på dem - heller ventet et år eller to. (Til sammenligning tok vi ham uten skrupler med på den nyeste Captain America-filmen, som fikk 15-årsgrense i Norge.) En del barn ville jeg ventet lengre med når det gjelder bøkene også.

De kan sammenlignes med - tja - noe midt mellom Harry Potter og Fluenes Herre, kanskje?

Er den Captein America-filmen veldig rå siden det er 15 års grense? Vi ble litt paffe av den grensen for hadde tenkt å ta med den nybakte 9åringen på kino.

Jeg og mannen så den første Hunger Games filmen da den kom ut og eldstemann fikk ikke se den før i fjor, da var han nesten 12 år.
Vi har ikke sett film nr. 2.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.