Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bonde skjøt hund

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-14, 15:04   #381
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bonde skjøt hund

Har også lurt på det det mange ganger, Teofelia.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:05   #382
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror posen bare blir kastet og henger seg fast i en gren altså.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:06   #383
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Planlegger de at de skal ta den med etterpå eller har det blitt en slags demonstrasjon? Installasjon? Bæsjepose i tre?

Sikkert kunst i noens øyne..

Gammel 08-08-14, 15:07   #384
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

Vi hadde noen som gikk tur med hestene sine i boligfeltet. Kan vel si att hundedriten ikke ble så synlig etter hesten gjor fra seg...
Endte med vi fylte en bærepose, gikk til hesteeieren og tømte det i innkjørselen. Jaggu blei det slutt på det

Hestemøkka er helt annerledes enn hundemøkk. Hestene er veggiser, møkka blir stort sett spist opp av fugler og forsvinner raskt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:07   #385
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Installasjon? Bæsjepose i tre?

Åh, det kunne jo blitt reine kunstverket - tenk deg hundebæsjeposer i alle regnbuens farger som henger og dingler i vinden fra trær og busker langs stien! Kan til og med lage noen selvlysende, fluoriserende, i knæsje neoenfarger - tenk så kult i høst-/vintermørket!"

Åh, hvorfor ble jeg ikke kunstner?

Og hestemøkka blir spist opp av hunder også, forresten. Bikkja jeg hadde som ung, var desperat etter hestemøkk, gud bedre hvor jeg måtte hale i båndet for å holde henne unna.
(Forresten enda et godt argument for å overholde båndtvangen både her og der. Yuck!)

Gammel 08-08-14, 15:08   #386
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

På hjemplassen min ble posene hengt på grenene langs stien. Man kan stå på bunnen, å se posene langt oppover bakken.... vi snakker flere titals, om ikke hundre poser altså. horribelt.

Gammel 08-08-14, 15:09   #387
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og hestemøkka blir spist opp av hunder også, forresten. Bikkja jeg hadde som ung var desperat etter hestemøkk, gud bedre hvor jeg måtte hale i båndet for å holde henne unna. :spy:

Jepp! Mine elsker det (men får ikke lov).

Gammel 08-08-14, 15:12   #388
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hestemøkka er helt annerledes enn hundemøkk. Hestene er veggiser, møkka blir stort sett spist opp av fugler og forsvinner raskt.

Beklager. Da er det jo helt greit att hestene driter i innkjørselen vår

Gammel 08-08-14, 15:14   #389
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager. Da er det jo helt greit att hestene driter i innkjørselen vår

Nåh, det var nå kun ment som en opplysning. Jeg skjønner godt at det ikke er kult å få hestemøkk i innkjørselen.

Gammel 08-08-14, 15:16   #390
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Og den er langt lettere å skylle av skoene og lukter langt mindre.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:18   #391
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Standard

Nåh, det var nå kun ment som en opplysning. Jeg skjønner godt at det ikke er kult å få hestemøkk i innkjørselen.

Virket bare som du mente det var greit, siden nedbrytningstiden var så kort.

Gammel 08-08-14, 15:20   #392
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt sjokkert over både hundeminnestunden som samlet 1000 (!!!) mennesker og kommentarene fra Stavanger Aftenblad. Hva er det med folk?

Jeg har hund. Hun er alltid i bånd utenom vår egen hage og jeg plukker alltid, uten unntak opp etter henne. her vi bor, er det mange hunder, men lite møkk, så jeg tror folk plukker opp etter seg. >I marka, langs skiløypene, derimot...

Min hund er sånn liten søt bamseaktig sak med strikk i panneluggen (så hun skal se), så det er mange barn som synes hun er veldig søt og vil klappe. Jeg forteller alle barn som vil hilse på henne at de må sette seg på huk og la henne snuse, og at de aldri skal klappe ovenfra og ned. Jeg har aldri opplevd at barn har plaget henne, barna gjør som jeg sier når de skal hilse på henne.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:25   #393
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Virket bare som du mente det var greit, siden nedbrytningstiden var så kort.

Ikke i innkjørselen, men hestemøkk generelt (selv om den kommer i store doser) er ikke i nærheten av et så stort problem som hundemøkk. Både fordi det er mye mindre av den, den er ikke ABSOLUTT OVER ALT, og den har en annen sammensetning som gjør den mer, eh, spiselig.

Så jeg synes ikke det er sammenlignbart.

Gammel 08-08-14, 15:29   #394
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Det skal godt gjøres å kaste en hundeposer slik at den knyter seg fast i ei grein. De gangene jeg har sett fenomenet er posene knytt fast og i likhet med de fleste her lurer jeg på hvorfor.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:36   #395
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at mange legger fra seg posen når de skal gå en runde med intensjon om å ta den med seg på tilbaketuren, men mange glemmer det sikkert. Kanskje de er knytt fast i treet for å synes, slik at de skal huske det bedre?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:37   #396
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Det skal godt gjøres å kaste en hundeposer slik at den knyter seg fast i ei grein. De gangene jeg har sett fenomenet er posene knytt fast og i likhet med de fleste her lurer jeg på hvorfor.

De er kunstnere, vettu. Tryllekunstnere!

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:37   #397
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye glemsomme folk isåfall. Jeg gikk tur et sted, lurer på om ikke det var i Sandefjord, der det hang et helt usannsynlig antall hundeposer i busker og trær.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:40   #398
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg vet ikke jeg. De jeg har sett ser det ut som er kastet og hengt seg fast.

Gammel 08-08-14, 17:11   #399
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mye glemsomme folk isåfall. Jeg gikk tur et sted, lurer på om ikke det var i Sandefjord, der det hang et helt usannsynlig antall hundeposer i busker og trær.

Vi har ein sånn plass her og. Eg mistenker at det kan vere samme person som har ei fast rute han går kvar dag og henger opp ein ny pose kvar gang. Men eg veit ikkje. Godt mulig det er mange ulike personar som står bak.
Og så er det ein mur eg går forbi av og til. Der er det sikkert 30-40 posar innimellom steinane.

Gammel 08-08-14, 17:15   #400
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poser ja... Vi bor slik til at vi aldri har behov for pose. Men en helg hadde knøttehundene med på tur og da jeg luftet dem og den ene gjorde sitt nødvendige demret det for meg at jeg var i trøbbel.... Så jeg kom til bake fra luftetur med en sokk i minus

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.