Sv: Bonde skjøt hund
Jeg tror vel ikke vi kan si så veldig mye sikkert om hendelsesforløpet ut fra de beskrivelsene som er gitt bortsett fra en hund som løper løs i beiteområde og en sauebonde som skyter hunden først i foten og så dødelig skudd.
Ellers lurer jeg på om dere som klager på uoppdragne barn som ikke skjønner at de ikke skal borti hundene deres kan takke alle de med "snille hunder" mer enn foreldrene. Å omgås dyr må læres. Av noen som kan dyr. Hvis foreldrene ikke kan dyr kan ungene ikke lære det av dem, det betyr ikke nødvendigvis at de er uoppdragne. Jeg kjenner jeg blir sint av sånne holdninger. Ferdes man på offentlig sted med firbente må man faktisk ta menneskene i området med på kjøpet. Jeg har vokst opp med dyr og leser oftest dyr ganske bra, men jeg ser jo at mange ikke gjør det, da blir det også vanskeligere å si noe om hva dyret synes om situasjonen. Dyr blir også skumlere da fordi ting tilsynelatende skjer plutselig. "Den lå der jo så snill og rolig og plutselig glefset og snerret den" kan fint ha vært en hund som åpenbart prøver så godt den kan å kontrollere seg selv mens den ønsker seg bort før det blir for mye for den.