|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#381 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lærerstreik!
Det kan jo fortsatt skje.
|
|
|
#382 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Lærerstreik!Heldigvis er ikke vår skole tatt ut. Jeg tenker at dette er uheldig for de det rammer, lærerene skulle ha begynt med planlegging f.o.m. mandag og nå bortfaller denne. Frøkna og Mini deler selvfølgelig ikke mitt syn. Vi er en 1. - 10. skole.
|
|
#383 |
|
maler
|
Det kan godt være. Det tidspunktet vil nok korrespondere ganske bra med tidspunktet for når sympatikurvene i befolkningen er dalende tror jeg. En ting er å være enig i prinsipp, en annen er å leve med frustrasjonen over manglende tilsyn for de minste barna.
|
|
#384 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er kanskje usolidarisk av meg å si at jeg er lei meg for at vi mister planleggingen vår. Sist redigert av Anne C : 06-08-14 kl 16:59. |
|
|
|
|
#385 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Ja, de har jo vært tydelige på at de skulle gjøre det slik. |
|
|
|
|
#386 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Der er nok fortsatt et relativt sannsynnlig scenario, dessverre. Dette uttaket som ble annonsert i dag, starter uka før skolestart (mandag 11.). Uka etter skolestart blir dermed tredje uka etter dette uttaket, og en opptrapping er sannsynlig på det tidspunktet (senest, tenker jeg). Det mest positive i dag er KS' åpning for å diskutere arbeidstidsbestemmelsen. Det gir nok bedre odds å håpe på snarlig løsning enn å unngå opptrapping som rammer de minste.
|
|
#387 |
|
Kontrollfrik
Ja, det er mange som tenker slik. |
|
|
|
|
#388 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror streikende lærere gjør lurt i å ikke flagge alt for høyt frustrasjon over at streiken går ut over eget arbeid altså. |
|
|
|
|
#389 |
|
Sv: Lærerstreik!Men jeg er enig i streiken. |
|
|
|
|
#390 |
|
Sv: Lærerstreik!Men det er jo folk som faktisk tror at vi får fri når vi streiker. |
|
|
|
|
#391 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Nå er vel ikke Fløyel lærer, så vidt jeg vet. Men frustrasjonen blant streikende lærere handler nok mer om at manglende planlegging går utover tredjepart, enn at det går utover dem selv.
|
|
#392 |
|
Kontrollfrik
Selvsagt. Og én ting er undervisningsplanleggingen, men jeg er mer bekymret for en del strukturelle ting. Sist redigert av Hyacinth : 06-08-14 kl 17:01. |
|
|
|
|
#393 |
|
Bedreviter
|
Beklager, Fløyel. Jeg misforsto innlegget ditt. |
|
|
|
|
#394 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Lærerstreik!Heldigvis ikke streik her foreløpig. Både jeg og mannen er på jobbreise første skoleuke, spørs om barnevaktene hadde likt å ta seg fri fra jobb for å være streikebarnevakt. |
|
|
|
|
#396 |
|
|
Men hvorfor det egentlig? Det hadde jo vært mye verre om de signaliserte at det var deilig eller gøy å streike. Jeg synes det er helt kurant om de sier rett ut at dette er kjipt fordi det går ut over elevene og de får merarbeid når de kommer tilbake, men likevel nødvendig.
|
|
|
#397 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Her er det bare u.skole og en vgs som tas ut, så Størsta håper intenst på streik.
|
|
#398 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lærerstreik!Her er det tatt ut i fleng, men ikke barneskoler og ikke vår bydel. Vår bydel har blitt tatt ut hver eneste streik tidligere, så på tide at det er noen andre som får ta støyten. Spesielt når jeg ikke er noe fan av denne streiken i utgangspunktet.
|
|
#399 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Lærerstreik!De to jeg har som går i barne- og ungdomsskolen er ikke rammet, men hun som skal begynne på videregående blir rammet om streiken ikke avblåses.
![]() |
|
|