Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

All inclusive - hva tenker du?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-14, 00:37   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: All inclusive - hva tenker du?

Skal pittoreske og autentiske steder konserveres fordi rike nordmenn skal slippe å bli befengt med bygninger og fenomener som ødelegger idyllen og som lokalbefolkningen vil tjene mer ved?

Byen vi besøkte da vi var på AI var ikke og hadde aldri vært pittoresk. Det hadde vært ødemark og årsaken til at en turistby ble anlagt var pga tørken der. Nordboere elsker sol når de først reiser. De som lever av jordbruk elsker regn av og til. Å bygge ut flere hoteller der det regner ville nok ført til at jordbruksområder måtte tas. Det er snakk om få mil mellom regn/tørke og ørken/ jordbruksområder akkurat på denne øya.

AI -hotellet var akkurat like lite pittoresk som alt annet i byen og lokalbefolkningen som jobbet der bodde i byer oppe i fjellet eller i områdene med regn. Steder nordboere ikke ville reist. Hotellet var lokalt eid og var i en "kjede" med to hoteller som tilbyr både AI og andre alternativer både til charterturister og til landets egne innbyggere. Maten var i stor grad lokalprodusert (noe jeg vet siden jeg var på kjøkkenet og leste innholdsfortegnelser på fremmedspråk).

Er det umoralsk å reise til et slikt sted? Ja. Miljøkonsekvensene ve flyturen er enorme. Det er virkelig den aller største kvalen min. Dessverre er jeg så glad i å reise at jeg ikke har prinsipper om å kun ha ferier i nærområdet.
AI-biten av reisen er en mindre bekymring med tanke på mine prinsipper.
At det finnes problematiske sider ved det ser jeg, men jeg kjenner at den etiske skoen trykker veldig mye hardere når jeg velger lang flytur enn ved valg av hvor jeg inntar måltider på tur.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.