Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 12:56   #32
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Ja jeg har jo ikke akkurat overkommet angsten min etter denne gangen. Vaflene ble helt ok.

Brownieskaka... Skrudde på ovnen, ventet til den ble varm, satte den inn, satte på tidsuret, sjekket etter 15 minutter.... Så at jeg hadde satt varmen til 125 grader istedetfor 175 grader.

Så nå hadde jeg jo OVERHODET IKKE peiling på hvordan jeg skulle gjøre...! Satte opp varmen og tok den ut etterhvert.. Den var nok litt mer rennende enn den burde være.

Mannen min hadde ikke fått med seg at jeg hadde skiftet kake fra "mislykka sjokoladekake" til brownies. Så han satt og fortalte sin mor at jeg hadde bakt mislykka sjokoladekake. Hun responderte med at ja, den var jo det, men den gikk jo an å spise likevel....

Neste gang går jeg på bakeri.

Og de som sa at brownies fra Toro var bankers. TULLBALL Dere har aldri møtt på en kakeidiot som meg.
(Jeg er rimelig flink på varmretter men det er på kakefronten jeg sliter).

Nå smiler jeg litt MED deg og ikke AV deg
Syntes du gjorde en fin fin innsats jeg! Tror rådet om å bake uten anledning et par ganger er bra. Eneste grunnen til at du feilstilte termostaten var prestasjonsangst og stress.
Masse lykke til neste gang.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.