Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 02:14   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Om man vil forsøke å forstå hvorfor lærerne nå (endelig) lager en scene i det offentlige rom, så skal man la være å henge seg opp i de enkelte faktoeren hver for seg - Ragnhild Lied oppsummerer essensen her:

"Dette er et læreropprør. Lærerne krever muligheten til å kunne gjøre en god jobb for elevene sine. De sier ikke bare nei til mindre fleksibilitet i skolehverdagen, de sier også nei til kommunenes økende detaljstyring i skolen, og til de mange tiltakene som over tid har svekket lærerrollen og lærerne som selvstendige profesjonsutøvere, fastslår Lied.
- Og ikke minst er dette et læreropprør mot det stadig økende gapet mellom stortingspolitikernes løfter og ambisjoner for skolen og lokalpolitikernes manglende prioritering og oppfølging."

Hvorvidt andre har arbeidsro eller ikke, er fullstendig irrelevant. Jeg ønsker alle dere andre arbeidro eller mer fleksible arbeidsdager også. Det er vel ikke sånn at "fordi jeg ikke har arbeidsro, så skal ikke lærerne ha de heller"?

Jeg ønsker å gjøre en så god jobb som mulig. Og det går ikke utover ett eneste menneske i resten av samfunnet om vi får ha en fleksibel arbeidsdag, så hva kan det være å ikke støtte? Lærerjobben er todelt - å undervise i flere timer i strekk, er som å stå på en scene, det er intenst. Jeg kan godt gjøre rutinearbeid rett etter en lang dag med undervisning, men jeg lager ikke kreative gode timer rett etter en lang dag med undervisning. Alle i landet er tjent med at Norges elever får så god undervisning som mulig. Det er helt supert for alle sammen at jeg og mine kolleger har lyst til å ta fram bøker og PC igjen kl. åtte på kvelden for å tenke klare og kreative tanker.

(Og å ikke være fagorganisert synes jeg er et historieløst valg. )

Sist redigert av Pebbles : 26-06-14 kl 02:32.
Pebbles er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.