Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-14, 10:55   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund?

Jeg syns den er supersøt, Pøblis! Vi må bare ha i bakhodet at det er en stor og tøff mann som skal overbevises her også. Jeg tror kanskje han må være med på hundedate også.

Hvis man etterhvert lander på at man skal ha en hund: hvordan finner man en god oppdretter? Jeg syns det er veldig mange som er opptatt av utstillinger og sånn (f.eks. har alle puddeloppdretterne jeg har sett bilder av pudlene med sånne helteite sveiser), eller hund som altoppslukende hobby framfor familiemedlem og turkamerat.

Finnes det oppdrettere som er litt nedpå jorda? Hvordan vet man at det er en seriøs oppdretter?

Jeg er for øvrig veldig for å skulle overta en eldre hund. Jeg har vært med på et par valpeinnkjøringer, og også en overtakelse av en eldre hund. Sistnevnte var jo veldig behagelig.

Og sånn etterpå: finnes det fornuftige hundefrisører i Oslo? Som klipper bruksklipp, ikke dilleklipp?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 11:35   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og sånn etterpå: finnes det fornuftige hundefrisører i Oslo? Som klipper bruksklipp, ikke dilleklipp?

Mitt inntrykk er at dilleklipp bare brukes rett før hunden skal på utstilling. Ellers så vokste det seg jevnt og langt og ble klippet i en sånn stil. (mellompuddel)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-14, 12:10   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi klipper på Høybråten og jeg er veldig fornøyd der. De fleste som har langhåret hund har de korte om de ikke stiller ut, det har vi også og det er veldig praktisk. For å være helt ærlig så har ikke jeg (og ikke mannen, han er er mer nøye) sett et eneste hårstrå hjemme hos oss fra hunden. Det er meget deilig! Schnauzere og andre med den pelskvaliteten som skal nappes eller klippes er også greit.

Jeg skjønner dog at den typen pels er mindre pusete og lettere å overtale akkurat din mann med. Når dere besøker noen med hund så bør kanskje den hunden være kortklippet om du skal tenke taktikk. Det er kanskje også enklere å overtale ham om det er litt hund å ta i, type dvergschnauzer, enn min lillte tass på under 3 kg. Han blir dog klippet på tirsdag og vil dere komme på besøk så er dere hjertelig velkomne. Da pleier han å se ut som en liten valp.

Vår Havaneser var ikke heller gnildrete. Dog bør man pusse tennene jevnlig på små og mellomstore hunder (og sikkert store også). Vi bruker en pusseklut som man bare putter fingeren i (ser ut som bandasje for fingeren) og det fungerer som bare det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.