Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du søppelbøtte på do?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere søppelbøtte på toalettet?
Ja 214 85,60%
Nei 36 14,40%
Vi har utedo 0 0%
Dopapir 0 0%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-14, 20:53   #161
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du søppelbøtte på do?

Vi har kildesortering på do. Restavfall til bind, kontaktlinsefolie, generell søppel. Plastbeholder til kontaktlinsebunn, innpakning av all slags. Og liten beholder til papir - doruller, kleslapper osv. Når vi flytter inn i nytt bad, skal den i en egen hylle i baderomsinnredning a la kjøkkensorteringen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-14, 21:20   #162
artemis
Aktiv

Medlem siden: Jun 2012
artemis er litt kulartemis er litt kul
Standard

Ja, vi har søppelbøtte på do. Og der må gjestene gjerne kaste bind og tamponger, selv om det ikke er hovedbruksområdet (= bleier, våtservietter, q-tips, linser, ødelagte hårnåler).

Jeg er litt satt ut av hvor mange som går på besøk til folk og skifter bloddryppende tamponger. Tror jeg kan telle på en hånd antall ganger jeg har befunnet meg i en situasjon hvor jeg er nødt til å skifte sånt mens jeg er på besøk hos andre (da regner jeg ikke med overnattingsbesøk til famile / kjentfolk o.l.). Men jeg noterer meg at jeg skal la søppelbøtta stå den dagen vi er ferdig med bleier (og våtservietter og q-tips og linser) sånn at ingen trenger å luske rundt med blodige bind på kjøkkenet.

artemis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:05   #163
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av artemis, her.

Jeg er litt satt ut av hvor mange som går på besøk til folk og skifter bloddryppende tamponger.

Hvorfor er det så rart? Jeg må skifte hver time på det verste, så skal jeg bare skifte hjemme hos meg selv, kan jeg bare glemme å gå ut døra et par dager i måneden.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 14:37   #164
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uansett hvor bloddryppende det er så er det jo mulig å pakke inn så ikke det akkurat skvetter blod i hele huset.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 21:46   #165
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fjonka, da. Nå fikk jeg bilder i hodet mitt.

Gammel 18-06-14, 22:14   #166
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Synes det må være lov å gå på besøk selvom man må skifte tampong/bind mens man er der. Det jeg synes er rart er de som har søplebøtte på badet, uten pose i.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 00:15   #167
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Har du søppelbøtte på do?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Er det noe bedre om det ligger på kjøkkenet og stinker etter to dager, da? Vi tømmer stort sett kjøkkenavfall hver dag, men ikke alltid. Og jeg vil heller ha dolukter på do enn der jeg skal lage mat.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Selvsagt! Og den tømmes ofte. Ting som man skal kaste etter å ha vært på do foretrekker jeg havner direkte i søpla fremfor å bære den inn på kjøkkenet der jeg skal lage mat. Ugh.
Vi bruker omtrent en dorull pr dag her, og det er alltid jeg som kaster den tomme rullen. Dermed har jeg også full oversikt over om det er noe som skal tømmes fra den lille pedalbøtten.

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Har søppelbøtte på badet både når vi har bleiebarn og når vi ikke har bleiebarn.
Syns det er skikkelig ekkelt å måtte bane meg vei forbi folk på vei til søpla på kjøkkenet med innpakket bind i handa. Æsj. Og å pakke det ned i en lomme? Nei fysj. Jeg blør når jeg har mensen jeg. Det er skikkelig ulekkert.
Ja til søppel på badet!

Når vi ikke hadde bleiebarn sjwkket jeg alltid søpla på badet etter besøk for å få kastet kjapt. Var jo alt fra bæsjbleier til andre greier der. Heller det enn å ha folk med bæsj og blod i handa rekende på kjøkkenet mens jeg kanskje laget mat....

Jeg må innrømme at jeg hadde syntes det var fryktelig ekkelt om noen hadde kommet inn på kjøkkenet mitt med bind/tamponger, samme hvor godt innpakket.

Jeg har, som man skjønner, søppelbøtte på do, ja.

Gammel 19-06-14, 08:48   #168
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

*rusler ut igjen*

Gammel 19-06-14, 08:55   #169
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

*rusler ut igjen*

Gammel 19-06-14, 10:09   #170
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Har ikke. Liker ikke å ha flere søppeldeponier rundt i huset. Passer oss best å samle alt på ett sted der det tømmes minst en gang om dagen. Gjester får kaste på kjøkkenet, bøtta står to skritt unna gjestetoalettet.

Gammel 19-06-14, 11:42   #171
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Nei. Vi hadde det for en mannsalder siden når eldste var liten. Det er virkelig ikke et savn. Det er ikke langt å gå til kjøkkenet heller.
Uansett skal jo søpla sorteres, og flere søppelbøtter på badet er lite aktuelt. Om folk ikke vil komme på besøk av den grunn, så blir det deres problem

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 11:43   #172
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Jeg bruker forresten menskopp og det gjør de fleste av mine venninner også.
Aldri opplevd noe trafikk inn på kjøkkenet av folk med bind eller tamponger i hendene.

Gammel 19-06-14, 13:07   #173
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Downfall, her.

*rusler ut igjen*

Sikkert like greit.

Gammel 19-06-14, 13:12   #174
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Har ikke. Liker ikke å ha flere søppeldeponier rundt i huset. Passer oss best å samle alt på ett sted der det tømmes minst en gang om dagen. Gjester får kaste på kjøkkenet, bøtta står to skritt unna gjestetoalettet.

Enig. Hadde søppelbøtte på do en gang i tida, men syns det fungerer bedre med en søppelbøtte.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 13:12   #175
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Jeg bruker forresten menskopp og det gjør de fleste av mine venninner også.
Aldri opplevd noe trafikk inn på kjøkkenet av folk med bind eller tamponger i hendene.

Jøss. Vet man hva venninner bruker?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 13:34   #176
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Pleier du ikke å sjekke?

Gammel 19-06-14, 13:35   #177
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Pleier du ikke å sjekke?

Jeg er tydeligvis verdens dårligste vert.

Gammel 19-06-14, 17:12   #178
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi snakker i alle fall åpent om det, men vi er kanskje rare?

Gammel 19-06-14, 17:20   #179
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Vi snakker i alle fall åpent om det, men vi er kanskje rare?

Rart for meg, sikkert ikke for andre.

Gammel 19-06-14, 17:24   #180
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velkommen hit, ***** vil være din mensenvert under dette besøket. Vennligst oppgi ved ankomst hvor du er i syklusen, hva slags beskyttelse du bruker og hvordan du foretrekker å bli kvitt evt. avfall under besøket!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.