Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Converse og bunad. Ja? Nei?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Converse til bunaden?
Ja, hvorfor ikke? 31 16,15%
Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. 142 73,96%
Whatever 15 7,81%
Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. 4 2,08%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-14, 19:11   #301
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

I byen min kunne jeg ikke se noe annet enn bunadssko til bunader/festdrakter, så jeg hadde i grunnen håpet på at noen postet sine egne bunad&Converse-bilder i denne tråden!

Det kan jeg dessverre ikke, siden det er en elev. Skal se om jeg kan får redigert et bilde. Ser nå på bildene av flaggborgen at det var flere med converse til varierende antrekk. De var grundig instruert om å ha på seg gode sko, men også om å pynte seg.

Og ja, vi går i toget i Oslo sentrum. Det er tungt også for voksne, så at barna har på gode sko er viktig!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 19:15   #302
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

DET skjønner jeg, også. Mine har alltid gått i mørke, relativt nye joggesko i toget. Til bunad ville jeg valgt svarte, gode sko om barna eller jeg skulle gått så langt.

Ja, det kan man selvsagt. Men jeg skjønner godt at foreldre ikke vil kjøpe enda et par med sko om svarte sko ikke inngår i det barna vanligvis har på seg.

I tillegg syns jeg jentene i bunad og knallrosa converse var skikkelig fine! Jeg syns det er en helt supersjarmerende blanding av alt de syns er fint.

Vårt tog går 3 km hver vei fra skolen, samt toget som er ca 3 km langt. På toppen av det kommer all mulig løping og springing frem og tilbake på arrangementer etterpå. Så ungene går virkelig minimum 9 km.

Sist redigert av Tallulah : 18-05-14 kl 19:22.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 19:54   #303
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, legg gjerne inn bilde!

(Nå har ikke jeg gått i Converse siden jeg var russ, men den gang var de ikke noe gode å gå i - tynne og vonde såler. Har de blitt bedre med årene?)

Gammel 18-05-14, 19:58   #304
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren min nektet å bytte til praktiske sko og insisterte på bunadsskoene hele dagen, til hun kom på trampolinen. Men da røk bunaden også ganske kjapt. Men ellers var det mye forskjellig fottøy, så jeg. (Våre gikk ikke så langt, youngstorget, slottet, Rådhusplassen).

Gammel 18-05-14, 20:11   #305
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, legg gjerne inn bilde!

(Nå har ikke jeg gått i Converse siden jeg var russ, men den gang var de ikke noe gode å gå i - tynne og vonde såler. Har de blitt bedre med årene?)

Næsj, de er som de alltid har vært. Jeg syns de er helt ålreite å gå i, og har spasert flere dager i store byer med dem. Som noen skrev enten her eller i en annen tråd: Selv om det er langt å gå er det ikke besseggen eller maraton. Det går helt fint å gå i converse. Jeg gikk selv hele dagen i bunadsko og hadde betydelig vondere i bena enn jeg har etter en dag i converse.

I tillegg er det selvfølgelig det økonomiske aspektet når det kommer til sko til barn som vokser. Aldri i verden om jeg hadde spandert bunadsko på noen som brukte dem én gang. Jeg hadde heller ikke kjøpt andre sorte sko om det ikke var noe som ble brukt ellers.

Gammel 18-05-14, 20:14   #306
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I tillegg er det selvfølgelig det økonomiske aspektet når det kommer til sko til barn som vokser. Aldri i verden om jeg hadde spandert bunadsko på noen som brukte dem én gang. Jeg hadde heller ikke kjøpt andre sorte sko om det ikke var noe som ble brukt ellers.

Ikke jeg heller - få sko som funker til det meste er mantraet her når det gjelder føtter som vokser i ett sett.

Bunad og Converse til en tenåring som ikke skal gå langt, er vel mer et spørsmål om casual vs pent enn et praktisk syn på barneføtter og pris/komfort, dog.

Jeg så på fottøyet til alle i bunad i håp om å se de fine, nye bunadsstøvlene som jeg selv ønsker meg - men alle hadde småsko. Noen som har gått til anskaffelse av slike og er fornøyd?

Gammel 18-05-14, 20:17   #307
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg så på fottøyet til alle i bunad i håp om å se de fine, nye bunadsstøvlene som jeg selv ønsker meg - men alle hadde småsko. Noen som har gått til anskaffelse av slike og er fornøyd?

Jepp, og jeg har allerede en lang tråd om dem her inne. I går var det uansett altfor varmt for dem.

Gammel 18-05-14, 21:06   #308
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Tror jeg må skaffe meg slike. Jeg bruker støvletter året rundt til skjørt og kjoler og kan nok fint bruke dem på en varm 17. mai også.

Gammel 18-05-14, 22:56   #309
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg så mange små barn med blinkesko og bunad. Jeg synes det var en strålende kombinasjon.

Jeg så i alle fall skolebarn i bunad og joggesko uten blink, helt OK når de skulle gå så langt.

Gammel 18-05-14, 23:11   #310
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg gikk selv hele dagen i bunadsko og hadde betydelig vondere i bena enn jeg har etter en dag i converse.

Jeg klarer nesten ikke å gå i dag. Først fiksing og ordning på skolen før toget. Deretter ned til sentrum, stå og vente på å komme avgårde, gå runden og så stå på bussen opp igjen. Fikk meg en pust i bakken før jeg reiste opp på skolens arrangement i Grorudparken (gikk fra skolen til parken - da var det vondt, da). Da jeg var ferdig med ryddevakten kl. 22 bannet jeg på at neste år, da skal jeg skifte til joggesko før jeg har ryddevakt! Basta!

Arrangementet til Fabian Stang var flott, det altså, men ryddingen etterpå var tung!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 23:13   #311
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ble dagen vel gjennomført med kilometervis med gange, jentene i bunadsko, hvorav den ene hadde nye og den andre hadde arvede, og gutten i nye, svarte pensko (fordi vi ikke fant bunadsko som passet til han, enten tok tåa fram i, eller så kippet de bak). Ingen gnagsår, ikke en eneste klage på vonde ben. De svarte penskoa til gutten kunne man tydeligvis også sparke fotball i, uten problemer.

Og da er det ikke på grunn av spesielt robuste barn, i alle fall ikke etter dramaet med en visstnok helt forferdelig grusomt ekkel strømpebukse å dømme ...

Så her i huset kan vi nok en gang konkludere med at bunadsko ikke er spesielt ille å gå langt i, hverken nye eller brukte, mens strømpebuksene til Name-it kan vi glatt avbefale.

Sist redigert av My : 18-05-14 kl 23:18.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-14, 23:17   #312
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Datteren til en venninne hadde mørk blå Toms til mørk blå festdrakt. Det var faktisk veldig fint.

Mine barn gikk barnetoget i finsko uten mén av noe slag, og begge var blide og fornøyde.

Gammel 18-05-14, 23:33   #313
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Toms og festdrakt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (64,1 KB, 79 visninger)

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 15:41   #314
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står det hva fotterapeuter mener om Converse forresten - denne linken dukket opp på Facebook i dag. http://m.side2.no/helse/pass-deg-for-disse/8451057.html

Ikke spesielt knyttet til bruk sammen med bunad, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-14, 22:53   #315
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Nettopp, Filifjonka! Converse er jo på ingen måte behagelige sko.

Gammel 05-06-14, 15:25   #316
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Nettopp, Filifjonka! Converse er jo på ingen måte behagelige sko.

Det har jeg forsøkt å si lenge jeg.

Tally ville i hvertfall ikke høre på meg.
Jeg bruker selv innimellom altså. Men jeg kan ikke forstå de som mener de er veldig gode å gå i lenge akkurat.

Gammel 05-06-14, 16:06   #317
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Converse er svært behagelige. Påstår dere at jeg juger, lissom?

"Hu sier'e bare fordi hu synes dem er kule!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 16:11   #318
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

At noe er behagelig er da svært individuelt. Jeg syns fremdeles de er gode å gå i. At det ikke er fotformsko eller helsesko er en annen sak.

Gammel 05-06-14, 17:41   #319
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ballerinasko gir jo f.eks. heller ikke støtte eller dempning, men få vil vel kalle dem ubehagelige?

Jeg har aldri eid et par Converse, altså. :rebelrebel:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-14, 18:52   #320
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Det må da være helt i orden å velge favorittskotøy basert på at man synes de er kule? Skulle gjerne gjort det oftere selv, om jeg ikke var så gammelmodig opptatt av skokomfort.

Man kan jo synes hva man vil, men såla er per definisjon hard og flat, så objektivt sett, er det jo ikke noe komfort i den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.