Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvitvin til forrett

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 20:27   #1
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvitvin til forrett

Hvilken hvitvin passer til en forrett av f.eks. spekeskinke og melon? Evt. serranoskinke og asparges? Det blir vel for såvidt samme saken.

Jeg er ikke god på hvitvin, jeg drikker det ytterst sjelden ...

Gammel 20-05-07, 20:38   #2
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvitvin til forrett

En fruktig og frisk hvitvin skulle vel passe skulle jeg tro.
Frithjof Nicolaysens Viognier syns jeg er letrt og drikke og passer godt til forretter.

:stikker og titter i vinhylla:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 20:56   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne er nyoppdaga og nyyyydeleg!

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 22:14   #4
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Blue nun er en god hvitvin! Og den er ikke så veldig dyr heller. For en 2 liters kartong koster det 200 kr!

Gammel 20-05-07, 22:17   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir ikke Blue Nun i hvert fall.

:been there, done that:

Men ellers mange bra forslag; må på polet og handle inn til prøvesmaking.

Gammel 20-05-07, 22:26   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken prisklasse?

Til ca. 100 er den beste hvitvinen Hugel Gentil (en Alsace-vin) som vil fungerer strålende.

Gammel 21-05-07, 19:03   #7
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Må bare signere Veronal - nydelig vin til hyggelig pris

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 20:11   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke noen vinkjenner, men av hvite viner er jeg meget glad i Sancerre og chablis + at jeg har kjøpt noen fra Alsace (franske, ikke tyske - Alsace er vel helt på grensen?) som har vært helt nydelige. ... men jeg drikker disse mest til skalldyr eller alene uten mat.

En rimelig, god og grei hvitvin som er litt allround etter min smak er en fra Lindemans som heter Bin 65.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:07   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg kom på en til som er min favoritt for tiden : Capitel Foscarino (Anselmi,Italia). Husker ikke prisen, men den er garantert verdt det .

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 21:10   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvilken prisklasse?

Til ca. 100 er den beste hvitvinen Hugel Gentil (en Alsace-vin) som vil fungerer strålende.

Skal testes! Synes det er veldig vanskelig å finne vin som passer til asparges, det er ett eller annet der som kræsjer med de fleste hvitviner. Takk for tips!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.