Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har dere sommerferien i boks?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-14, 18:56   #141
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi har alltid synes det er for dumt å ta lengre turer bort om sommeren. Vi skal et par dager til legoland, jeg og ei alenemorveninne med de to eldste. Ellers lurer vi på prekestolen.

Glad du skriver at dere også synes det er dumt å ta lengre turer bort om sommeren.

Akkurat nå er det jo sommer her! Vi har vært på stranden i dag igjen, vi. Det har vært mange strandturer i mai allerede (men i dag er det jo juni).

Gammel 01-06-14, 19:07   #142
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Økonomien tilater ingen store krumspring, det som er må brukes på forefallende på/til huset. Jeg kjenner på at det er helt greit. Kanskje kommer foreldrene mine en tur og da blir de nok en uke eller to. Ellers har vi både hage og altan som kan brukes samt strender i nærheten, skog/turløpype i nærheten, lekeplasser, dyreparken og det som er. Dersom vi bare klarer å få til en del playdates for ungene pluss får en del fint vær så tror jeg det skal bli en veldig fin deilig sommer!

Gammel 01-06-14, 19:12   #143
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi begynner å komme på plass ift ferie. Leilighet i Stockholm bestilt gjennom homeaway.com, hotell på Hunderfossen bestilt til tilbaketuren og hotell i Oslo bestilt til nedoverturen. Men vi vingler mellom bil og tog. Hvis vi lander på bil, blir det bare knotete med stopp i Oslo (vi vil helst ikke kjøre bil inni Oslo, og hotell langt utenfor blir litt meningsløst), så da må vi finne et annet på-vei-til-Stockholm-stoppested. Det blir trangt for de tre i baksetet med bilferie nå som de begynner å bli store, derfor er vi usikre, og har sjekket togruter og -priser. Tog gir ungene større plass, men gjør oss litt lite fleksible underveis.

Nord-Norge trenger vi ikke planlegge. Huset står nå der, midnattssola gjør jobben sin, og fjorden er full av sei.

Gammel 01-06-14, 19:38   #144
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig glad for denne tråden som minnet meg på at jeg måtte bestille leiebil.

Så ja, sommerferien er i boks!

Det er ikke så veldig komplisert. Hjemme, sommerhus på sørlandet og hytte på det usentrale østlandet, og så skal Plutten og jeg på aleinetur fem dager til Latvia.

Gammel 01-06-14, 21:10   #145
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Vi begynner å komme på plass ift ferie. Leilighet i Stockholm bestilt gjennom homeaway.com, hotell på Hunderfossen bestilt til tilbaketuren og hotell i Oslo bestilt til nedoverturen. Men vi vingler mellom bil og tog. Hvis vi lander på bil, blir det bare knotete med stopp i Oslo (vi vil helst ikke kjøre bil inni Oslo, og hotell langt utenfor blir litt meningsløst), så da må vi finne et annet på-vei-til-Stockholm-stoppested. Det blir trangt for de tre i baksetet med bilferie nå som de begynner å bli store, derfor er vi usikre, og har sjekket togruter og -priser. Tog gir ungene større plass, men gjør oss litt lite fleksible underveis.

Nord-Norge trenger vi ikke planlegge. Huset står nå der, midnattssola gjør jobben sin, og fjorden er full av sei.

Haha! Familien Vinglepetter har gjort det igjen. Ombestemt seg. Ikke før hadde jeg lagt ut dette innlegget, før mannen og jeg stod ute i hagen og snakka om platten som skulle vært bygget, om huset som skulle vært malt osv, og endte på at Stockholm får vente til en annen gang - vi må prioritere husting i år. Så da blir det en tur til Hunderfossen + tur til Nord-Norge + snekring og maling. Da slipper vi tog/bil-dilemmaet, om ikke annet.

Gammel 22-06-14, 14:26   #146
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Nå er det vel ikke lenge til de fleste har ferie, så dere som ikke hadde ferien planlagt i slutten av mai, er dere i rute nå?

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 14:33   #147
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Mangler et hotell og en leiebil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 14:35   #148
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nei.

Mangler et hotell og en leiebil.

Hvor mangler dere hotell?

Gammel 22-06-14, 14:37   #149
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Posten er stoppet, parkering er fikset på Gardermoen Jeg tror vi har alt i bok. Har lyst til å forhåndsbestille noe i Roma, må sjekke opp litt greier der.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 14:57   #150
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Trodde jeg hadde skrevet her.
Vi skal to uker til Mallorca. Fly og bosted ble bestilt i januar.
Og en uke på Norwaycup.
Bra du skrev om å booke p-plass på Flyplassen. Det hadde jeg glemt. Husker hvor nervøs jeg var i fjor på om det var noe ledig. . Og det var det jo.

Gammel 22-06-14, 15:00   #151
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Heldigvis har noen andre ordnet med reise for oss, jeg orker ikke tanken på å organisere noe som helst, kjenner jeg. Utover det skal vi være hjemme. Staycation, heter det visst.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 15:15   #152
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Posten er stoppet, parkering er fikset på Gardermoen Jeg tror vi har alt i bok. Har lyst til å forhåndsbestille noe i Roma, må sjekke opp litt greier der.

Posten må vi få stoppet! Da var det noe vi hadde glemt.

Gammel 22-06-14, 15:52   #153
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi er klare, reiser på onsdag. Det er litt rart for jeg syns det var så lenge tid bare for litt siden, men tiden har gått så fort i det siste.

Jeg er litt usikker på om jeg skal reise noe mere. Mulig det blir en Tromsøtur, og kanskje en Oslotur bare for meg, må se det litt an.

Gammel 22-06-14, 16:42   #154
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei. Alternativene er Florida Keys, Cancun ( ), Kypros eller hytta.

Vi blir nok enige en gang. Avreise rundt 20 juli.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 19:08   #155
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Hvor mangler dere hotell?

De fire siste. Har orbetello-hotellet, men det var den jernbanen da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 19:27   #156
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sommer og sommer.

I går, altså 21. juni, måtte jeg tenne opp i ovnen. Da gikk jeg inn på dataen og lette til jeg fant en restplass på en uke i syden, Kreta nærmere bestemt. Vi hadde tenkt å besøke familie i Nordland en uke, men tanken på å sitte der i 6 plussgrader, tåke og regn gjorde meg værsyk.

Altså ganske avslappet forhold til å bestille i siste liten. Pass har vi. Resten av de 3 ukene bruker vi på en tur til Sverige og så noen dager hjemme imellom. I Juli håper jeg været blir bedre.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 20:53   #157
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Guttungen skal 14 dager til Spania, hva vi andre skal har jeg ikke peiling på, kanskje på tide å finne på noe lurt.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 22:25   #158
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Har dere sommerferien i boks?

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Nå er det vel ikke lenge til de fleste har ferie, så dere som ikke hadde ferien planlagt i slutten av mai, er dere i rute nå?

En uke på Sunnmøre hos svigers, så to uker i Buxton (Peak District) i England, samt et par dager rett utenfor London til slutt. Fly og all overnatting bestilt, det eneste som gjenstår er billetter til de lengre togetappene. Men vi skal ikke ha ferie før i september, da.

Gammel 22-06-14, 23:44   #159
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

En snau uke bestilt, resten er uvisst. Blir det fint vær blir vi her. Blir det dårlig finner vi på noe på sparket.

Gammel 22-06-14, 23:56   #160
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi mangler en natt på hotell, ellers er alt i boks.
Eller dvs vi mangler noen å reise med til hytta, siden eg ikke liker å være der alene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:38.