Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Jeg kan ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-07, 14:01   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg KAN ikke bake, klarer jeg "mislykka sjokoladekake?"

og ikke rør alt for lenge for å være sikker på at alle klumper er ute. Har en venn som rørte og rørte og rørte.. Det ødelegger eggedosisen. Rør litt og litt mel inn sånn at du unngår klumpene forhåpentlig vis.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:38   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Du har ikke tilfeldigvis 10 små porsjons-keramikkformer?

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 14:44   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Noen små tips.

Gå aldri fra ting du varmer, som sjokoladen og smøret her. Rør hele tiden i den.

La alt være romteperert. Ta ut eggene et par timer før du baker.

Eggedosis: La den stå lenge i mikseren, regelen er at den skal kunne "skrives" i, da får du en luftig kake.

Må opp hvetemel og ha oppi bakepulver sammen med melet, bruk sil når du skal ha den i eggedosisen. Da unngår du klumper. Rør forsiktig inn hvetemelet, da klapper ikke eggedosisen sammen.

Har du gammel ovn så bruk max tid på stekingen, ny ovn det motsatte. Lykke til.

Gammel 20-05-07, 15:16   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaka hørtes fantastisk ut...

Gammel 20-05-07, 17:55   #5
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Du har ikke tilfeldigvis 10 små porsjons-keramikkformer?

Nei... det hadde jo faktisk vært genialt... Hvis jeg klarer det denne gangen, skal jeg kjøpe det.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.