Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiste du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-14, 20:20   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva spiste du til frokost?

I dag ble det to tynne rugbrødskiver med masse kalkunpålegg,salat og tomat. Til hverdags blir det Easy-life havregrøt, eller kjøleskapsgrøt om jeg har god tid kvelden før. Bruker en egenmekka variant av denne :http://www.godt.no/#!/oppskrift/1263...lager-seg-selv

Gammel 24-05-14, 21:10   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

I dag ble det to tynne rugbrødskiver med masse kalkunpålegg,salat og tomat. Til hverdags blir det Easy-life havregrøt, eller kjøleskapsgrøt om jeg har god tid kvelden før. Bruker en egenmekka variant av denne :http://www.godt.no/#!/oppskrift/1263...lager-seg-selv

Går du på en spesiell diett, siden du nevner Easy Life? Jeg kjenner ikke til det, derfor jeg spør. Og så nevner du kjøleskapsgrøt. Jeg har fått helt dilla på det, men havregrøt er jo nokså energitett og kaloririkt, selv om det er sunt? Dette spør jeg om fordi jeg prøver å slanke meg. På vanlig måte, dvs litt lavkalori og grovkarbo, ikke lavkarbo. (Funker ikke for meg.)

Har du flere konkrete tips til kjøleskapsgrøt? Jeg har gått meg litt fast i varianten gryn (bruker både havre og rug), melk, cottage cheese og hakkede tørkede aprikoser. Kanskje litt kokos for smakens skyld. Men jeg vil varierer litt mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-14, 15:42   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Går du på en spesiell diett, siden du nevner Easy Life? Jeg kjenner ikke til det, derfor jeg spør. Og så nevner du kjøleskapsgrøt. Jeg har fått helt dilla på det, men havregrøt er jo nokså energitett og kaloririkt, selv om det er sunt? Dette spør jeg om fordi jeg prøver å slanke meg. På vanlig måte, dvs litt lavkalori og grovkarbo, ikke lavkarbo. (Funker ikke for meg.)

Har du flere konkrete tips til kjøleskapsgrøt? Jeg har gått meg litt fast i varianten gryn (bruker både havre og rug), melk, cottage cheese og hakkede tørkede aprikoser. Kanskje litt kokos for smakens skyld. Men jeg vil varierer litt mer.

Byggryn i stedet for havregryn? Er ikke det litt færre kalorier?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-14, 22:08   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg går på Easy-life kurs dette året. De har egen havregrøt jeg bruker dager jeg skal trene tidlig og ikke orker mye mat i magen.

Min kjøleskapsgrøt bruker jeg 0,5 dl eplejuice, 1 dl havremelk/soyamelk/mager kokosmelk 1 dl havregryn, 1 ss solsikkefrø, 1 ss chiafrø (for proteinet) 1 lite eple, 1 stor ts sukrin gold. Blander inn litt mer soyamelk om morgenen om den er for tykk, hiver i litt friske blåbær om jeg har.
Det er næringstett mat som varer lenge.

Gammel 03-06-14, 22:22   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ja, jeg går på Easy-life kurs dette året. De har egen havregrøt jeg bruker dager jeg skal trene tidlig og ikke orker mye mat i magen.

Min kjøleskapsgrøt bruker jeg 0,5 dl eplejuice, 1 dl havremelk/soyamelk/mager kokosmelk 1 dl havregryn, 1 ss solsikkefrø, 1 ss chiafrø (for proteinet) 1 lite eple, 1 stor ts sukrin gold. Blander inn litt mer soyamelk om morgenen om den er for tykk, hiver i litt friske blåbær om jeg har.
Det er næringstett mat som varer lenge.

Takk for svar! Smaker Sukrin gold annerledes enn vanlig Sukrin?

Har du alltid eplejuice i? Vi har sjelden det. Blir det godt uten?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-14, 22:25   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

I morges hadde jeg en blanding av frokost/lunch da jeg ikke spiste før etter at gutta var levert i barnehagen.
Da ble det en frisk salat bestående av noen salatblader, paprika, agurk, mais, koriander, sukkererter og en oppkuttet stekt grillpølse (rester).
Det var veldig godt!!

Gammel 11-06-14, 11:13   #7
iselilja
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2014
iselilja har et hav av muligheter foran seg
Standard

Cottage cheese med eplebiter, hakkede hasselnøtter og kanel.

iselilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.