Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-14, 21:51   #861
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Still light tunic på Ravelry.

Gammel 22-05-14, 22:50   #862
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Den er så fin, men kvifor skal det bli strikka på så små pinnar? Eg blir jo aldri ferdig med ein slik til meg sjølv

Gammel 23-05-14, 00:44   #863
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Faktisk så er pinne 3 med alpakkagarn ganske kjapt å strikke.

Gammel 23-05-14, 00:48   #864
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hva slags garn bruker du på de tøflene? De var kule

Gammel 23-05-14, 00:51   #865
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Jeg har bestilt Nepal. Skal være pinne 5,5 garn, men jeg satser på at Nepal funker.

Gammel 23-05-14, 17:46   #866
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Still light tunic på Ravelry.

Denne strikket jeg til meg selv og har brukt MYE! Veldig behagelig og deilig. Vurderer å strikke flere i andre farger. Hvilken farge strikker du i?

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 23-05-14, 19:43   #867
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Jeg strikker i grå, trenger en farge som går til alt. Kollegaen min skal strikke i lys beige, og det har jeg også lyst på.

Hvilken størrelse strikket du i, og tilsvarer det du bruker ellers? Vurderer å strikke i M, selv om jeg er L, da jeg strikker løst.

Gammel 23-05-14, 22:56   #868
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikker i grå, trenger en farge som går til alt. Kollegaen min skal strikke i lys beige, og det har jeg også lyst på.

Hvilken størrelse strikket du i, og tilsvarer det du bruker ellers? Vurderer å strikke i M, selv om jeg er L, da jeg strikker løst.

Den er stor, så jeg gikk også ned en størrelse. Jeg strikket i en farge som het jeans, tror jeg. Blå-grå. Det jeg likte veldig godt med mønsteret, var at det var ingen montering! Slikt gjør meg glad

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 24-05-14, 14:16   #869
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Den er stor, så jeg gikk også ned en størrelse. Jeg strikket i en farge som het jeans, tror jeg. Blå-grå. Det jeg likte veldig godt med mønsteret, var at det var ingen montering! Slikt gjør meg glad

Da tror jeg jeg skal anbefale kollegaen min å gå ned en pinnestørrelse siden hun skal strikke xs.

Montering er noe herk, så det er gledelig at det ikke er på denne.

Gammel 25-05-14, 00:11   #870
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Link til tøflene.

Takk, de var superfine!

Gammel 25-05-14, 00:43   #871
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Hvilket garn er fint til den tunikasaken? Har siklet på den veldig lenge...

Gammel 25-05-14, 02:04   #872
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Skulle prøve meg på tøflene i dag, og pinadø ble jeg ferdig med første. Superlett å strikke og oppskrifta er enkel å forstå.

Gammel 25-05-14, 02:05   #873
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Jeg skal strikke i Drops alpakka, Mjau. Er det som står i oppskrifta.

Gammel 25-05-14, 09:45   #874
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hvilket garn er fint til den tunikasaken? Har siklet på den veldig lenge...

Jeg brukte også Drops alpakka. Deilig garn.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 26-05-14, 12:39   #875
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker på to gensere for tiden. "Acne-genseren"' men i rødt og hvitt, og et litt mer diffust prosjekt. Det begynte som en fjær-genser fra pickles, men jeg har omgjort fullstendig på fasongen, og kun beholdt mønsteret, så jeg er litt spent på den.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (492,9 KB, 15 visninger)
Krem er ikke aktiv  
Gammel 26-05-14, 15:02   #876
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ooo, jeg digger fargene, Krem! Spent på å se den.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 25-06-14, 13:51   #877
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker litt innimellom, holder på å kreere mine egne mønstre, men nå syr jeg for det meste. Jeg har startet på ett utrolig lekkert stichery-teppe, perfekt håndarbeid å ha i hendene ved bassenget eller på terrassen.

Jeg får 1 pakke hver måned i 8 måneder, hver pakke består av 4 sticheryer og skal sys sammen med 12 hexagoner. Teppet blir 140*180 cm ca. Fordelen med dette er at man quilter og syr det sammen i en smell, så når du syr i siste hexagon, ja da er teppet ferdig! Alt sys for hånd.

Jeg er ferdig med 1 blokk (altså 4+8) Jeg har klare sommerfarger, og her er 2 av sticheryene jeg er ferdig med:

Tadda - min første blokk:

Gammel 25-06-14, 13:57   #878
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow, så flott!

Gammel 25-06-14, 14:00   #879
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker bunad fra den fine boka "Barnestrikk fra mørkeloftet"

Gammel 25-06-14, 15:07   #880
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg er endelig ferdig med Nøstebarnteppe (som strakk seg og blei dobbelt så stort, så må lage nytt ) og hentesett (som strakk seg og blei nesten dobbelt så stort ), og Fuglemammas omslagsbody, og holder nå på med ei babyjakke fra Garnstudio, men strikka i Fin fra DSA.

Stilig teppe, Fløyel!

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.