Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-07, 21:33   #101
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg skjønner hva du sier - men selv om du ikke er så begeistret for møtene, møter du tydeligvis opp uansett.

Ja, det gjør jeg jo. Jeg er glad for at det er foreldremøter, det er mer formen som jeg ikke alltid er så begeistret for.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 21:40   #102
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stiller så mannssterke at det nesten er litt pinlig. I dag var det 16. mai-fest, og snuppa stilte med meg, sin far og sin bestemor. Sånn pleier det å være. Vi er heldige og har fleksitid på jobben, og besteforeldre som står i kø for å få lov til å være med.

De første gangen følte jeg meg litt utilpass, men nå synes jeg det er riktig så trivelig. Vi ser jo hverandre omtrentlig hver dag, så nå har vi i hvert fall nok å snakke om mens ungene leker.

Barnehagen vår er praktisk anlagt og holder sine arrangementer enten helt tidlig (de åpner ekstra tidlig de dagene) eller på ettermiddagen.

Gammel 16-05-07, 21:45   #103
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg stiller på alt som legges til morgenen (fra 8) og på ettermiddagen (fra 16) selv om det kan bli litt mye siden vi har to forskjellige barnehager.
Vi har prioritert mest storebror sin bhg siden det er siste året hans der og siden lillebror er såpass liten at han ikke vet om tilstelningene der.
Men nå fremover blir det mer i lillebror sin. Det er vel litt tistelninger på skolen også kanskje....
I fjor, da jeg gikk hjemme med lillebror var vi med og så storebror gikk i tog og var med på lekene etterpå. Kjempestas for han at jeg var der.

Gammel 16-05-07, 22:11   #104
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi stiller opp på det som er, bortsett fra en foreldresuppe og en foreldrekaffe dette barnehageåret som jeg klarte å glemme. Og det med bare en ukes mellomrom. Så nå peker de ansatte på lappen på døra for meg.

Vi stiller også opp på det som er av foreldremøter og dugnader. Vi har vel bare latt være å komme på et foreldremøte, men da lå vi på barsel og var rimlig unnskyldte. Sist jeg var på foreldremøte i barnehagen til lillemann, på mandag, var 15 av 18 barn representerte. Det er ikke værst!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:13   #105
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Forresten, jeg ser på alle sånne arrangementer som veldig viktige når det gjelder barna mines fremtid. Jeg ønsker at de andre foreldrene skal kjenne meg såpass at de tørr å snakke med meg om mitt barn gjør noe galt. Jeg bedre vi kjenner hverandre, jo bedre kontroll har vi over ungene når de blir større. Vi behøver ikke være venner, men kjenne hverandre såpass at vi kjenner hverandres barn og kan ta kontakt.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:16   #106
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg er en av de som ikke liker sånne aktiviteter i bhg/skole. Det blir for mange mennesker, for mye lyder og bråk. Jeg klarer ikke få med meg en eneste samtale. Jeg går på de men jeg hater det dypt og inderlig. Jeg gruer meg like til hver eneste tilstelning. Foreldremøte er noe annet. Da er er det ikke å sitte prate i munnen på hverandre når det løper en haug med sukkerspeeda unger rundt omkring. Hva er egentligen koselig med det?

Når det gjelder dugnader er vi heller dårlige på å stille opp. Som regel passer ikke tiden. Jeg jobber en del helger og noen kvelder. Barna har fritidsakviteter hele uken og lørdag. Det blir en del av kjøring til og fra trening med barn. Heldigvis så er det ikke dugnad på treningen. De har hatt vett nok til å ta en høyere avgift for å dekke inn det koster å leie inn noen til å gjøre jobben. Jeg betaler gledeligen for å slippe å stille på dugnad.

Jeg bruker ofte god tid ved henting og levering. Kan fint være der en halvtime, trekvarter. Da får jeg med hvem barnet liker å leke med og hvordan det går i barnehagen. Jeg får pratet med flere av de voksne. Jeg treffer også flere foreldre og kan veksle noen ord med de.

Gammel 16-05-07, 22:23   #107
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi er med på alt som er åpent for oss foreldre. Veldig kjekt å få være med på ungenes arena. Jeg synes også at det er viktig å bygge relasjoner med lekekameratenes foreldre. Vi prøver å møte hele gjengen, men med tre barn hender det jo at arangementer kræsjer. Da er tante, mormor og morfar gode å ha.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 22:26   #108
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stiller vanligvis begge to om vi har anledning.
I dag gikk de i tog. Foreldrene var ikke invitert, men jeg spurte om jeg kunne få bli med siden jeg hadde fri allikevel og de (sa iallfall at de) ble veldig glade for at jeg ville bli med.

Gammel 16-05-07, 22:33   #109
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stiller opp på både tilstelninger, foreldremøter og dugnader.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 11:23   #110
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ulike arrangementer i barnehagen vår, noen ganger foreldrekaffe på morgenen i den tiden foreldrene leverer, og andre ganger på ettermiddagen, den tiden de henter.
Da får de selv velge om de har 10 min til overs for en kaffekopp.

Noen gjør det, andre ikke. Men det er faktisk sjelden problematisk for barna.

Ellers så er jeg ikke så veldig tilhenger av å legge aktiviteter og arrangementer til ettermiddag/kveld (for det blir ofte kveld siden bhg stenger 1700), mye pga at vi opplever at foreldre har nesten mindre tid/overskudd til å komme da, og fordi vi ansatte har mer enn nok problemer med å få tatt ut den avspasering og overtid vi har fra før .

Vi har også påskefrokost og julegløgg. Men legger det som sagt til morgen eller ettermiddag, og da er det som oftes sånn at en av partene kan et av de tidspunktene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 12:11   #111
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har bare lest første side.

Vi stiller opp på alt, så sant vi kan. Har fått det til til nå iallefall. Det være seg påskefrokost, nissefrokost, foreldrekaffe, FN-feiring, ja alt vi blir invitert på. Det holder hardt noen ganger, særlig om morgenen. Både jeg og mannen er lærere og selv om vi ber om fri, er det ikke alltid det lar seg gjøre klokka 8 eller 9 om morgenen.

16. mai-toget hadde jeg sett på hvis jeg hadde hatt fri, men det har ærlig talt ikke falt meg inn at jeg skal se på det. Klart det hadde vært kjekt, men vi er på jobb og det er ikke så lett å få til. Det er bare hjemmeværende foreldre som ser på dette toget, det virker ikke som det er spesielt vanlig at foreldre ser på toget her i vår barnehage.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 12:11   #112
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Foreløpig har vi stilt opp på alt (dugnader, foreldremøter, frokoster, avslutning etc) og vil fortsette med det så langt det går. For oss har det med å vise at vi stiller opp og viser interesse, samt bli kjent med ansatte og andre foreldre. Jeg husker foreldrene til en venninne, de stilte aldri opp på noe for henne, for de hadde jo vært med på det før med de to eldste...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:50   #113
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi stiller alltid, begge to. I tillegg har vi som regel hatt med en bestemor eller to . Vi har hatt muligheten til det, og Mathias syns det er veldig stas. Det er jo ikke sikkert alle får anledning til å komme hver gang i fremtiden, men minst en voksen skal vi alltids greie å stille med.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:55   #114
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

En eller begge møter opp på tilstelninger i barnehagen. Jeg syns egentlig at det er obligatorisk Dessuten er det hyggelig å treffe de andre foreldrene og det er en anledning til å se hvordan barna har det i barnehagen.

Gammel 18-05-07, 21:13   #115
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Møter dere opp når det er tilstelninger i barnehagen?

Jeg har vært med på alt så sant barnet er i bhg.
Nå hun er innlagt er jeg selvsagt der sammen med henne.
Og når hun har dårlige perioder og er hjemme er jeg og det, sånn er det jo når det bare er oss to. Men evnt. kan vi dra opp på dugnader/foreldrekaffer og slikt hvis hun er såpass i form, for å møte de andre barna igjen.
Foreldremøter på kveldene har jeg vært på så sant hennes form har vært sånn at jeg har kunnet hatt barnevakt til henne.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 10:16   #116
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Bare så det er sagt, jeg har fire barn fra 5 til 20 år, og jeg vil tippe enten jeg (eller barnas far) har vært til stede på 98% av alle foreldremøter. Altså ganske mange møter så langt.

Jeg går på møtene, fordi jeg vil følge med på det som angår barna, men jeg innrømmer gjerne at noen av dem har vært fryktelig kjedelige. Og det er ikke fordi jeg ikke er interessert i barnas hverdag.
Veldig ofte er det noen foreldre som vil diskutere saker som kun angår deres eget barn eller to til, f.eks. en bestemt skolevei og hvem som går sammen.... Endel mennesker er "møteplagere" og holder seg ikke for gode til å bruke alles tid på uvesentligheter. Jeg har vært på et møte der en mor holdt på i tjue minutter med at datteren mistet så mange hårstrikk og spenner, og hvor mye disse kostet, og for et stort problem dette var. Jeg syns ikke alltid lærere/førskolelærere er like flinke til å stoppe denslags, og strukturere hva som skal tas opp med alle foreldrene til stede. Det er kjedelig.

Dette underskriver jeg fullt ut.
Jeg har erfart at møteplagere finnes i enhver klasse, og at disse bidrar til at møtene blir alt for lange og uinteressante. Jeg er "flink" til å korrigere sånn sett. Dvs. at jeg henviser til at vi har ei saksliste for møtet, og at vi bør komme videre i forhold til det. Jeg synes for øvrig at det er lærerens ansvar å stoppe all slags utenomsnakk som bare angår en enkelt familie/ en elev.
(mimrer tilbake til et foreldremøte der en mor brukte en halv time til å fortelle om deres naturlige forhold til nakenhet ...)

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-07, 16:54   #117
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vimjer, her.

(mimrer tilbake til et foreldremøte der en mor brukte en halv time til å fortelle om deres naturlige forhold til nakenhet ...)

Noen mennesker er skamløse i sin selvsentrerthet og forherligelse av eget liv og egne valg.

Gammel 20-05-07, 17:01   #118
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, en av oss møter stort sett alltid.

Jeg husker en gang da lillesøster var noen uker gammel (og snudde døgnet totalt), glemte jeg av hele foreldrekaffen. Gjett om det var en skuffet storesøster som møtte meg da jeg hentet til vanlig tid: "Du kom ikke , du, alle de andre mammaene var her". Det husker jeg fortsatt veldig godt.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.