|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
By the Sea
|
![]() Sv: HelvetesukaKan ikke si noe om boka, men det jeg har hatt stor nytte av, er å tre ut av autopilotmodus å være mer bevisst i alle situasjoner - på hva jeg sier, gjør, tenker. 95% av tiden går vi på autopilot - vi reagerer basert på eldgamle (og ikke så rent sjelden, uhensiktsmessige) mønstre, også skjønner vi ikke hvorfor ting krøller seg til. Jeg synes det er veldig befriende å ha blitt mer bevisst - det er en god følelse bare å være det, selv når jeg tråkker i salaten. Da ser jeg i minste at det er nettopp det jeg gjør og unngår å klø meg i hodet og ikke fatte hvorfor samtalenn/handlingen etv gikk rett vest.
![]() |
#22 |
Epikur
|
![]() Sv: HelvetesukaJeg føler ikke jeg er så langt unna. Jeg trenger mer tid eller bedre utnyttet tid, rett og slett, det er derfor jeg trenger å ta en detox på vaner og uvaner.
![]() |
#24 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: HelvetesukaDet kan man vel ha, om man lever greit med den sjøl? Jeg trener ikke i det hele tatt. Jeg spiser sjokolade hver dag (når jeg ikke har halsbrann fra helvete). Det er sikkert ikke så veldig bra for meg, men det er da ikke noe jeg gidder å gå og sparke meg sjøl for? Jeg har det fint med den sjokoladen, den blir. Jeg skal begynne å trene når jeg blir frisk - for å orke mer, ikke fordi det er noe jeg bør gjøre.
![]() |
![]() |
#25 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: HelvetesukaDivine, da.
![]() |
#26 |
Textrovert
|
![]() Sv: HelvetesukaMen man kan jo endre på uvaner uten å måtte gjennom en helvetesuke hvor man lider fra a til å. Jeg er bare så møkklei av at alt skal overdrives så veldig for tida. Trening, kosthold, uvaner. Alt skal bli perfekt. Og da må det et OPPLEGG™ til. Alltid!
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: HelvetesukaMen selv om andre har en plan og et opplegg og gjør ditt og datt, så jobber jo hver enkelt mot sitt mål. Eller, de fleste i hvertfall.
![]() |
#28 |
Textrovert
|
![]() Sv: HelvetesukaSelvfølgelig kan andre ha andre mål. Jeg tror ikke jeg får fram hva jeg mener. Hvorfor skal alt overdrives så veldig nå for tiden? Hvis jeg har forstått poenget med boka, så skal man satse på å gjøre ALT optimalt i en uke. Men hvorfor det? Hvis man trenger å jobbe med en uvane eller to, hvorfor omrokkere på absolutt alt? Det er det jeg ikke skjønner.
![]() |
#29 |
Epikur
|
![]() Sv: HelvetesukaJge skal da definitivt ikke slutte å festrøyke, drikke meg fnisete av og til eller drikke kaffe. Ikke skal jeg slutte å spise sjokolade heller. Jeg kommer neppe til å sette i gang noe fanatisk treningsregime eller løpe maraton, for det gidder jeg ikke. Men jeg vil slutte å rote bort tiden min med "bare sjekke ditt" og "bare ordne datt" mens jeg egentlig gjør noe annet.
![]() |
#31 |
Epikur
|
![]() Sv: HelvetesukaSikkert ikke.
![]() |
#32 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helvetesuka
Hvis, jeg mener HVIS, jeg skal lese boka og ha en minihelvetesuke, er det fordi jeg vil bli kvitt noen vaner som får meg til å lide mer enn jeg strengt tatt trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kjernesnill
|
Neppe.
![]() |
#34 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: HelvetesukaPoenget er heller ikke at man skal lide en hel uke. Man skal utfordre komfortsonene sine og seg selv til å gjøre litt mer og litt anderledes enn man gjør når man er i "surfemodus". Som jeg sa i mitt forrige innlegg: En viktig del er forberedelsen: Det er DU som definerer hva DU vil jobbe med.
![]() |
#35 |
Skinner
![]() Sv: HelvetesukaDu minnet meg om et av mine andre mål, Kaprifol - et mål for året. Å finne igjen treningsgleden. Det hjelper å huske på det når jeg egentlig ikke vil gjøre noe. Jeg må ta de litt kjipe treningsturene for å finne gleden, jeg må velge de treningsformene som gjør meg glad. Jeg trener ikke for å bli tynn eller løpe halvmaraton på en viss tid, jeg trener fordi jeg vet det gjør meg glad og godt og fordi jeg søker etter den gode følelsen jeg har når kroppen min er i god form. Delmålet er forresten et løp til høsten. Være med?
![]() |
#36 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HelvetesukaJeg har ikke lest boka og ikke planlagt noe opplegg, men tenker at litt av det man kan oppnå er noen aha-opplevelser og en bedre forståelse for hva som er lett og vanskelig å oppnå.
![]() |
#37 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: HelvetesukaDet løpet har vi snakket om før, og jeg har litt lyst. Bare at da er det litt stress med at det er et løp, at jeg må reise et sted og at det er på tid. Men kanskje. Kanskje vi skal ta en treningsøkt sammen snart for å ha det gøy mens både tid og kilometre flyr?
![]() |
#38 |
Skinner
![]() Sv: HelvetesukaYes, Kaprifol! Løpet fikser seg, for jeg fikser logistikken. Vips!
![]() |
#39 |
En som trener
|
Men atte, noen av oss synes OPPLEGG™ er innmari gøy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: HelvetesukaDivine: det er forskjell på at "mange syns opplegg er gøy og inspirerende" og at "det skal være opplegg". Whatever works for you.
![]() |
|
|