Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om Kjos, norsk arbeidskraft og utflytting

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-14, 14:27   #7
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om Kjos, norsk arbeidskraft og utflytting

Jeg er selv berørt av denne problemstillingen, og det har fått meg til å løfte blikket litt og tenke på hvordan samfunnet vil bli seende ut etterhvert som tilbydermarkedet blir mer og mer internasjonalt. IT-bransjen er en ting, men dette har jo bl.a. skjedd i sjøfart, tekstilbransjen og celluloseindustrien tidligere. Det er ikke tvil om at de samme tjenestene kan kjøpes utenlands for en billigere penge, og selv om jeg unner lavkostland den veksten som følger med slik utsetting, blir jeg bekymret for hva vi skal drive med her hjemme. Skal vi være offiserer på dekk mens filippinerne gjør grovarbeidet så eierne kan bli rikere?
I forbindelse med Statoils utflagging av støttefunksjoner uttalte Ola Borten Moe at "for hver milliard Statoil sparer, tjener staten 780 millioner kroner". Fint for staten? Fint for NAV? Jeg vet ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.