Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongoleiren - hva syns FP?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-14, 12:00   #32
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongoleiren - hva syns FP?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg har skjønt at de prøvd å finne igjen noen av slektningene til dem som var i den opprinnelige byen, men uten hell. Det hadde jo vært interessant: å høre deres familiehistorie.

Ellers er jeg enig med Lisa, kjenner jeg.

Om det er en glemt del eller ikke syns jeg det er vanskelig å bedømme. Jeg visste om det, men jeg er også i et miljø hvor det er naturlig. Hva Folk Flest har visst, vet jeg ikke. Uansett; dette er jo kunst som engasjerer, og nå vet ALLE om Kongolandsbyen, både den nåværende og den første.

Dessverre representerer ikke du Folk Flest Tallulah. Hele utgangspunktet for prosjektet var overraskelsen over at svært få visste om Kongolandsbyen som stod i Frognerparken. Det er også veldig lite dokumentert i forhold til alt det andre som stod på utstillingen. Ganske så sjokkerende men disse funnene ble presentert på en konferanse og jeg tror bevilgningen fra KORO ble gitt mye på grunnlag av dette.

Turen til Senegal var også primært for å lete etter dokumentasjon og tråder fra de Senegaleserne som deltok, men det var veldig lite info å finne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.