Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 14:30   #81
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg på 17. mai?

Bunad. Spørsmålet blir alltid om capen skal på eller ikke, den er lang og tung, og ikke så grei å bære over armen. :savnerbarnevogntiden:

Gammel 13-05-14, 14:35   #82
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Lofotbunaden min.

Gammel 13-05-14, 15:07   #83
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Naken.

Ser i alle fall sånn ut etter fleire dager med kjolejakt. Prøverom er ingen sjølvtillitshøydare.

Og eg liker ikkje bunad eg heller.

Gammel 13-05-14, 15:10   #84
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Regntøy, ser det ut til.
Under skal jeg ha svart skjørt og en eller annen overdel.

Gammel 13-05-14, 15:18   #85
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Bunad. Spørsmålet blir alltid om capen skal på eller ikke, den er lang og tung, og ikke så grei å bære over armen. :savnerbarnevogntiden:

I forfjor skulle jeg hjelpe jentungen på en eller annen løype med potetløp eller etellerannet, og la capene våre fint fra meg på styret på barnevogna.

Så vandret vi glade videre, til nogen forvirring hos de som litt etter fant capene på sin vogn.

(Vi har ikke brukt barnevogn siden 2009...)

Gammel 13-05-14, 18:07   #86
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg en ide til antrekk. Bunadvest, treningstights og converse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 18:09   #87
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke 17.mai, sånn på tradisjonelt vis, men det blir vel å vise seg offentlig i løpet av dagen, så da har jeg nok på en pen kjole av et slag.

Gammel 13-05-14, 23:06   #88
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg spent på hvor du har lett etter inspirasjon, fjonka.

Gammel 13-05-14, 23:26   #89
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, litt her og der Polyanna.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 00:28   #90
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg tror det er litt ekstra bunadtett på FP?

Det tror jeg ikke, jeg tror det er vel så mye på lokal "mote".
Her jeg bor har jeg fulgt konfirmantkullene de siste 5 årene og alle(!) jentene (grovt regnet 150 stk) har hatt bunad, vestlandsdrakt eller annen type festdrakt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 10:20   #91
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det tror jeg ikke, jeg tror det er vel så mye på lokal "mote".
Her jeg bor har jeg fulgt konfirmantkullene de siste 5 årene og alle(!) jentene (grovt regnet 150 stk) har hatt bunad, vestlandsdrakt eller annen type festdrakt.

Hvor jeg kommer fra har alltid alle jentene hatt bunad. Ikke bare de senere år, men til alle tider, helt tilbake til den tiden da de faktisk var i bruk. Konfirmantene har aldri brukt hvite kapper i kirka heller. Nå er den lokale bunaden Råndastakk da, som er en relativt billig bunad pga lite sølv og tilbehør, og ingen broderier. Disse ble ikke engang kalt bunad på lokalt folkemunne da jeg vokste opp, da var spørsmålet før konfirmasjon "skal du ha bunad eller stakk?" (eller "snylivstakk" som noen kaller det). Der man med "bunad" vanligvis mente Gudbrandsdals festdrakt, og med stakk/snylivstakk mente Råndastakk. I senere år har det selvsagt blitt mer variasjon, pga flere innflyttere (også der ). Men bunader har alltid vært en selvfølge til konfirmasjonen, så der er det helt klart lokal tradisjon, og ikke noe motefenomen.

Gammel 14-05-14, 10:21   #92
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Lofotbunad, hvis det blir godt vær. Hvis ikke blir det en behagelig joggedress hjemme i sofaen.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 18:34   #93
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Her er det mil mellom konfirmantjenter uten bunad. Det var det i min tid også. #knirk

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-14, 19:31   #94
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal forhåpentligvis iføre meg turklær. Pakke teltet og ta med bikkja ut i marka/fjellet, har ikke helt bestemt meg hvor turen skal gå. Må bare bli kvitt en ekkel forkjølelse først. Blir jeg ikke det holder jeg meg i heimen, og da blir det ikke rare pyntinga.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 15:47   #95
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg skal forhåpentligvis iføre meg turklær. Pakke teltet og ta med bikkja ut i marka/fjellet, har ikke helt bestemt meg hvor turen skal gå. Må bare bli kvitt en ekkel forkjølelse først. Blir jeg ikke det holder jeg meg i heimen, og da blir det ikke rare pyntinga.

No blei eg misunnelig. Ikkje nødvendigvis på telting i vått vær men på å gi drallen i 17.mai.

Gammel 15-05-14, 22:10   #96
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal ha på meg på 17mai. Jeg kjøpte meg en fin sommerkjole i dag...men vet ikke hva jeg skal ha til.
Vi får se hva det blir.

Gammel 15-05-14, 22:35   #97
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

No blei eg misunnelig. Ikkje nødvendigvis på telting i vått vær men på å gi drallen i 17.mai.

Jeg også. Gleder meg til ungene er så store at jeg ikke trenger å være med hit og dit. Til neste år slipper jeg iallefall å gå i toget.

Gammel 15-05-14, 22:38   #98
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg nyter å ha barnehage-barn så lenge jeg har det. Her feires 17. mai i barnehage i morgen, så vi kan tilbringe lørdagen på tur med god samvittighet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-14, 22:57   #99
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 15-05-14, 23:10   #100
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Regnklær ser det ut som.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.