Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Snørestøvler til bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-14, 10:19   #32
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Snørestøvler til bunad

Takk!

Jeg har fått svar fra Institutt for bunad og folkedrakt. Broderiene er fra slutten av 1700-tallet, mens selve livstakken er utformet etter slik bunad skulle se ut på 1920-30-tallet. Det vil derfor være mest riktig å følge denne tidsperioden og da ha bunadssko med spenne. Snørestøvler hører til draktperioden i siste del av 1800-tallet.

Bunaden min er fra Indre Østlandet, men jeg bor på Vestlandet, så jeg kommer uansett på sure og våte dager bruke snørestøvler. Vanlige bunadssko varmer jo ingenting og er veldig upraktisk å gå med i regn. Alternativet er rosa sjøstøvler.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.