|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Rasistisk russekortJeg tror ingen andre enn bestiller leser igjennom, i dette tilfellet eleven selv. Men det er godt mulig leverandøren har ett eller annet i vedtektene om st det ikke skal være støtende eller noe sånt, for å frata seg skyld.
|
|
|
#22 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasistisk russekortTja, jeg velger å se på russekortene som et uttrykk for dette årskullets kultur og holdninger, det er vel ikke kortene i seg selv som er problemet. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Rasistisk russekortMen de som fysisk lager russekortene ser det vel? Eller forgår akt så digitalt at eleven designer det selv og det bare trykkes automatisk? |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Rasistisk russekort
Det hadde vært interessant å se hvor grensen går for hva man kan trykke på russekort, juridisk sett.
|
|
|
#27 |
|
Glamorøs
|
Det er jeg temmelig sikker på at det gjør. Det er ingen som setter opp sånne brett med en og en bokstav lenger.
|
|
|
#29 |
|
ctrl+z
|
Sv: Rasistisk russekortDet er vel dessuten knappest noen hemmelighet at brorparten av russekortene havner hos små barn, det vil jo være fristende å tenke at det burde sette igang en diskusjon omkring innhold. En ting er blunte sex- eller alkoholytringer, men direkte rasistisk oppgulp burde ideelt sett rammes av selvsensuren. Jeg ville klaget til rektor ved den aktuelle skolen.
|
|
|
#30 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Rasistisk russekortFinner ingen mailadresse til Borg vgs. Er jeg blind? Kun en facebookside. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rasistisk russekortEr det denne? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
lettere utlada
|
borg.vgs@ostfoldfk.no
|
|
|
#33 |
|
Unik
Sv: Rasistisk russekortTakk, tror jeg skal scanne og sende en mail.Skolen ligger ikke i mitt hjemfylke, så jeg kjenner ikke til den. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Rasistisk russekortJeg kan ikke se at skolen skal kunne reagere med noe i retning orden og adferd. Det er myndige mennesker dette, stort sett, og russefeiringen er ikke i skolens regi. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Unik
Sv: Rasistisk russekortDet er jo ganske dårlig pr for skolen, da. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Rasistisk russekortJavel? Jeg hadde klagd hvis mitt russekort resulterte i nedsatt adferd, og hadde følt meg rimelig trygg på å vinne. Men å ta det opp med elevene er jo lurt, selv om vi ikke kan styre kortene deres. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg tror det vil være meget vanskelig å finne hjemmel i Opplæringsloven og lokale ordens- og atferdsreglement i fylker og på skoler for å sette ned atferdskarakteren pga. russekort, all den tid russefeiringen ikke er en del av opplæringen men noe som elevene driver med på fritida - selv om utgangspunktet for den er at de er i ferd med å gå ut fra en gitt skole. De tilfellene jeg har hørt om der russ har fått nedsatt atferdskarakter har vært saker der de har gjort noe i skoletiden, på skolen, mot andre elever, som har vært lett å knytte opp mot konkrete punkt i atferdsreglementet.
|
|
|
#39 |
|
ctrl+z
|
Sv: Rasistisk russekortNei, det vil ikke kunne føre til noe offisielt. Jeg synes likevel det har noe for seg å gi beskjed til skoleledelsen om russekort som er så far out som dette. Om ikke annet for å gjøre dem oppmerksom på meningene som forfektes i en setting med skolenavnet godt synlig.
|
|
|
#40 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Rasistisk russekortOg jeg lurer på hvordan ungdommens foresatte og øvrige familie syntes om at deres arving sprer slike kort..
|
![]() |
|
|