|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Converse til bunaden? | |||
| Ja, hvorfor ikke? |
|
31 | 16,15% |
| Nei, er du gal? Bunadspolitiet tar deg. |
|
142 | 73,96% |
| Whatever |
|
15 | 7,81% |
| Jeg klarte ikke endre til tre valg på mobilen. Jeje. |
|
4 | 2,08% |
| Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Nei, converse til bunad hadde ikke blitt aktuelt. Ei heller russedress i konfirmasjon.
|
|
|
#102 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Converse og bunad hører ikke sammen! |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
Jepp, det har du rett i. I vennegjengen har vi hatt nærmest et depot; vi sjekker alltid om det er noen som har noen fravokste par før vi kjøper nye. Men jeg kjøper til barna i skobutikk, så så "veldig ekte" bunadsko er de ikke (for på Husfliden er de veldig mye dyrere), men de ser greie nok ut, er svarte og har spenne, og noen av dem har hatt flat luftfylt gummisåle som ungene har likt kjempegodt. Og med en ekstra (ull)såle i dem så har de ikke klaget på ondter og au au.
|
|
|
|
#106 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg skulle akkurat inn for å nevne sminke. Det har jeg også hørt. Og paraply, ja. Det er fy fy! Hår har jeg derimot aldri hørt noe om. Får ta en kritisk selvvurdering. Øredobber må visst også være av bunadssølv. Det driter jeg i. Mine er fra Snö of Sweden. OMG. Det kan jeg vel ikke ha på 200-årsjubileet! |
|
|
|
|
|
#107 |
|
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?En gal dame jeg kjenner, mener i fullt alvor at kvinner med kort hår ikke kan bruke bunad.
|
|
|
|
#108 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Bunadssølvøredobber er det teiteste jeg ser; det er jo fullstendig oppkonstruert. Det "riktige" vil være å gå uten. Men har man lyst å ha noe annet enn et nakent hull synes jeg det er greit å ha noe lite og diskret i øret; jeg har noen bittesmå sølvkuler (ser omtrent ut som knappenålshoder) som jeg bruker til bunad. Jeg går aldri med diamantene eller perlene til bunad; DET er bling det.
|
|
|
|
#110 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?I følge bunadspolitiet er bunadsøredobber og bunadsringer en big no, har jeg lest. De hadde ikke slikt i riktig gamle dager. Og til de fleste kvinnebunader er ikke bunadskniv greit heller.
|
|
|
#111 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Så lenge de ikke er digre og fargesprakende, går jeg i de øredobbene jeg vil. De er gjerne litt diamant-ish med noe sølv på. Sist redigert av Hyacinth : 08-05-14 kl 22:52. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Smugleser
|
Her blir det pålegg om joggesko, samme begrunnelse. Nå har formelt sett ikke bunad heller, da.
|
|
|
#113 |
|
By the Sea
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Nå har nå aldri Converse vært gode å å i, heller. Elendig såle!
|
|
|
#114 |
|
By the Sea
|
Hvorfor er det teit? Jeg har slike øredobber og de ar laget av samme sølvsmed som resten av bunadssølvet. Hva er galt med det?
|
|
|
#115 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Jeg er nestleder i ett av norges største lokallag i Norges Husflidslag og anser meg på ingen måte som noe politi for hva som er rett eller galt. Og jeg føler det norske folk har mange meninger om NH, mange tror, få vet. Derfor syntes jeg bunadspoliti blir et dustete navn å bruke om en organisasjon man ikke kjenner til.
|
|
|
#116 |
|
Epikur
|
Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?Dette hadde blitt nei her. Respekt for tradisjonsplagg, enkelt og greit. Nøytrale sko er så sin sak, men dette er rett og slett ikke noe særlig.
|
|
|
#117 |
|
© All rights reserved
|
Går man langt tilbake i tid eide man ikke solbriller eller paraply, og de fleste var lik på håret når de var festpyntet. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Enig!