Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund med på restaurant

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-14, 17:32   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund med på restaurant

Jeg har stort sett aldri med meg noe dyr, noe sted.
Og ikke forstår jeg helt behovet heller og skulle jeg flydd med hund, ville den fått beroligende om den var redd, og havnet i lasterommet, uansett. :lat:

Men jeg tror vi får et fattigere samfunn om dyr skal ekskluderes helt i det offentlige rom, og kun eksistere på hjemmebane. At det skal være ekkelt eller uhygenisk at en hund ligger under bordet på en resturant greier jeg ikke å skjønne. Men allergihensynet forstår jeg godt.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 17:41   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og ikke forstår jeg helt behovet heller og skulle jeg flydd med hund, ville den fått beroligende om den var redd, og havnet i lasterommet, uansett. :lat:

Men jeg tror vi får et fattigere samfunn om dyr skal ekskluderes helt i det offentlige rom, og kun eksistere på hjemmebane. At det skal være ekkelt eller uhygenisk at en hund ligger under bordet på en resturant greier jeg ikke å skjønne. Men allergihensynet forstår jeg godt.

Uhygienisk vet jeg ikke om er det viktigste, men du har allergihensynet og så er det endel mennesker som er redde for hunder og endel hunder som slett ikke ligger stille under bordet uten å forstyrre og endel hundeeiere som mener at hunder har like mye rett til nærmest hva som helst som mennesker.

Gammel 08-05-14, 20:02   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Noe av grunnen til at det blir strengere regler er at det rett og slett er alt for mange som har dyr og for mange som velger å ha dyr som et helt fullverdig familiemedlem som med den største selvfølgelighet skal være med over alt, om det er sydentur, helgetur til Paris eller på jobbreise til Tromsø.

Med økt volum øker belastningen på allergikere og da vil nytt regelverk sannsynligvis tvinge seg fram.

Det var ikke trivelig med flere hunder i en liten avgangshall. Og uansett hvor perfekte FP-hunder er så finnes det andre hunder som gneldrer ved synet av andre hunder og som slettes ikke bare sitter pent i ro hos eieren sin i avgangshallen.

Og om noen skulle være i tvil. Jeg er veldig glad i hunder, men jeg er ikke glad i all slags hundehold.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:07   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du det, eller vet du det? Jeg kjenner ingen hundeeiere som ønsker å ta med hunden på sydentur, helgetur til Paris eller på jobbreise til Tromsø. Jeg tror ikke det er særlig vanlig. At hunden er et fullverdig familiemedlem har ikke noe med dette å gjøre. At hunder er mye sammen med eierne sine er utelukkende positivt for dyret, altfor mange er for mye alene. Det betinger selvsagt at eierne, når de skaffer seg hund, tenker over hvilke arenaer de skal være sammen med hunden sin på.

Jeg tror ikke regelverket kommer av at folk tar med hundene flere steder enn før eller ser på dem som fullverdige familiemedlemmer, noe jeg har inntrykk av at du anser som negativt. Jeg tror regelverkene kommer av at det er stadig flere allergikere (meg selv inkludert) og at det naturlig nok får mer fokus.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:09   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjenner ingen som tar med seg hunden på sydenferie.

Men på innenlandsferie, eller Sverige, Danmark, ja. Men da kjører de/vi.

Gammel 08-05-14, 20:13   #6
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tror du det, eller vet du det? Jeg kjenner ingen hundeeiere som ønsker å ta med hunden på sydentur, helgetur til Paris eller på jobbreise til Tromsø. Jeg tror ikke det er særlig vanlig. At hunden er et fullverdig familiemedlem har ikke noe med dette å gjøre. At hunder er mye sammen med eierne sine er utelukkende positivt for dyret, altfor mange er for mye alene. Det betinger selvsagt at eierne, når de skaffer seg hund, tenker over hvilke arenaer de skal være sammen med hunden sin på.

Jeg leser i nettaviser at det er stadig flere som tar med seg kjæledyr på fly og stadig flere som tar med seg hund på ferietur. Helgetur til Paris var ikke bokstavelig ment.

Gammel 08-05-14, 20:14   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg leser i nettaviser at det er stadig flere som tar med seg kjæledyr på fly og stadig flere som tar med seg hund på ferietur. Helgetur til Paris var ikke bokstavelig ment.

Ja, men de du leser om i VG er vel som regel Paris Hiltons veskehund.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 20:16   #8
Guava

Guava sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men de du leser om i VG er vel som regel Paris Hiltons veskehund.

Nei slettes ikke. Jeg leser om flyselskap som rapporterer økning. Paris Hilton kjenner jeg ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.