Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En konfirmasjonstråd?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-14, 16:42   #61
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: En konfirmasjonstråd?

13 dager igjen her. Har hatt byggemøte med kokken og min mor i dag. Ca 60 til middag, fornøyd med det, trodde det kom til å bli mye flere.

Klærne er ferdig, skoene er kjøpt, konfirmanten skal til frisøren i morgen, jeg har fått nesten all pynten jeg har bestilt. Men det er helt sikkert noe jeg ikke har kontroll over...

Er det lov til å si at man synes det er helt greit at det skal gå 5 år til neste gang?

Gammel 21-04-14, 20:25   #62
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sjekket duker i dag så jeg vet at jeg har nok hvite duker. Har også sjekket hva jeg kan bruke til blomsteroppsatser (lager selv) og laget huskeliste over ting jeg må låne hos svigers/venninne (låner ekstra kaffeservise, kakespade, kaffakanner og en ekstra kaffetrakter).

Har kontroll på klær, mat og kaker og tror egentlig ikke det er så mye mer som kan gjøres før et par tre dager før selve dagen

Gammel 21-04-14, 22:29   #63
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt maten, og ellers er det meste på listestadiet fortsatt. Har laget en plan for småtteri som må fikses ute og inne i løpet av de neste 3 ukene, og satt opp diverse huskelister, og planlister. Har sjekket at bordene vi skal ha får plass i stua, har sørget for å låne bestikk. Heldigvis har vi finservise til 22 gjester, så det trener vi ikke låne, og alt blir likt. Har begynt på bordpyntplanen, var på farten diverse steder i dag og så oss litt rundt. Den unge frøkenen her ser for seg en slik stil som dette , bare litt mindre rosa(fikk henne endelig på banen;-)):

Dette krever ikke bestilling av blomsterdekorasjoner, og vi kan bruke endel vi har fra før. Og det er jo bra.

Gammel 21-04-14, 23:06   #64
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Nærmer seg nå, føles litt uvirkelig att det ikke er lenge igjen. Her har gjestelista blitt litt lengre enn sist jeg skrev er 50 personer totalt. Konfirmanten gleder seg og hun har 1 ønske og det er og få nok til og få kjøpt ett videokamera, det ordner seg nok. I morgen blir det ut og handle klær til henne, hun blir med selv om hun hater og prøve klær ( hun er autistisk ).

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-14, 08:32   #65
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi har kontroll. Fordelen med å ha selskapet hjemme er at vi får fikset opp litt i forkant. Hagen er penere enn på mange år!

Gammel 06-05-14, 00:04   #66
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Standard

Føler for å komme med en liten oppdatering. Konfirmasjon i går, og det var så fint, så høytidelig, maten var nydelig, kakene likeså, og jenta selv var rørt hele dagen igjennom, hun snufsa og gråt og var så glad og så takknemlig. I dag er vi litt slitte hele gjengen, men akk så glade og fornøyde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (523,9 KB, 51 visninger)
Gammel 06-05-14, 00:06   #67
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Standard

Ja jeg der skulle det jo egentlig komme et bilde av konfirmanten, vi prøver igjen

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (369,4 KB, 48 visninger)
Gammel 06-05-14, 07:45   #68
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med overstått! Så gøy at det ble så bra.

Vi fikk også gjennomført og det meste gikk etter planen. Konfirmanten er veldig fornøyd og det er jo tross alt det viktigste. Været tillot ikke noen særlige sprell i den nystriglede hagen, men det gikk greit å ha alle inne. Litt deilig å være ferdig.

Gammel 06-05-14, 22:18   #69
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Her er det 4 dager igjen, iiiik!! Mye er gjort, men det gjenstår er en del da. Været blir ikke helt som vi hadde håpt på ser det ut for, men men- lite man får gjort med det.

Gammel 06-05-14, 23:54   #70
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Her nærmer det seg også med stormskritt. Jeg er ikke klar. Sitter og lager bordkort akkurat nå.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 00:00   #71
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overstått her også. En flott dag, jeg er overveldet over hvor mye penger konfirmanten fikk.
Selv er jeg fullstendig tom og utladet, enda det egentlig ikke var så mye styr i forkant. Tror det var en kombinasjon av å organisere en stor fest for 45 mennesker, blande "ny" og gammel familie og spenningen og forventningen til konfirmanten.
Nå vasker vi på duker og bunadsskjorter. Til helgen er det ny konfirmasjon, men da som gjest.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:55.