Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ekstra natt på Sola?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 15:01   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ekstra natt på Sola?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Følg stien utover på sørsiden av stranden, der er merket sti til Ølberg og videre til Hellestø. En fin tur på 1-2 timer t/r. Min faste joggerute før jeg flyttet, et av de vakreste turterreng jeg vet sånn nær by.

Hm? Mener du at det ikke er lenger til Hellestø? Jeg synes det e langt å kjøre fra Sola. Går du langs sjøen hele tiden? Greier man å gå dit og tilbake på en time? Har fulgt skiltene forbi Ølberg Strandhager mot Rege flere ganger, men ikke funnet fram...

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 15:14   #22
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjett om jeg skal på tur da?!
http://ut.no/tur/solastranden-stavangers-riviera

Gammel 29-04-14, 15:30   #23
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Mulig jeg er inhabil, men det er verdt det, ja. Hotellet har en helt fantastisk beliggenhet og stranden er nydelig. Og kommer du deg utover til Byberg/Hellestø, så er det enda finere der.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Gjett om jeg skal på tur da?!
http://ut.no/tur/solastranden-stavangers-riviera

Se det ja!

Jeg har gått meg "vill" samme sted som Hyacinth før, mellom strandhyttene () og Ølberg kai (kjempegod softis med jordbær). Men man kommer jo frem selv om det er forvirrende et stykke der. Jeg famler meg frem langs en av de røde rutene (Se vedlegg)

Banana, hvor er det skiltet etter Ølberg? Følger du FV379? (En koselig vei forøvrig, for noen.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg olber_hellestø.jpg (95,3 KB, 11 visninger)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 15:32   #24
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Du kan benytte større deler av Spa/svømmebassengdelen på hotellet uten å betale ekstra. Tror bare det er badekåpe og selve behandlingene man betaler for som overnattende gjest.

Både frokost, lunsj og middag er veldig godt, vi pleier holde oss til enten buffee eller middag da det er så overflod at to til dagen er litt mye.

Det er også en ovrekommelig sykkeltur inn til Sola sentrum, hotellet låner ut gratis. Om du får tid i butikkenes åpningstider er det en interiørbutikk der som folk valfarter til. Ellers er det også kåret til Norges styggeste tettsted, og lever opp til det.

Sist redigert av Balanse : 29-04-14 kl 15:47.
Gammel 29-04-14, 15:40   #25
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Sola blitt by!?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 15:46   #26
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Er Sola blitt by!?

Nei, kanskje ikke. Men de har fått Vinmonopol, tre interiørbutikker og nylig ble det gitt en parkeringsbot der for første gang.

Gammel 29-04-14, 15:49   #27
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm? Mener du at det ikke er lenger til Hellestø? Jeg synes det e langt å kjøre fra Sola. Går du langs sjøen hele tiden? Greier man å gå dit og tilbake på en time? Har fulgt skiltene forbi Ølberg Strandhager mot Rege flere ganger, men ikke funnet fram...

Åh unnskyld, jeg mente Vigdel!

Da jeg bodde der var det greit merket. Men det er kanskje lettere å finne frem motsatt vei første gang. Parker på Ølberg og gå til Strandhotellet, altså. Du finner merkingen i østenden av Ølbergstranden, og skal litt opp og over beitemarker etterhvert før du går ned mot Rægestranden og forbi kolonihagene.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 16:25   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Åh unnskyld, jeg mente Vigdel!

Da jeg bodde der var det greit merket. Men det er kanskje lettere å finne frem motsatt vei første gang. Parker på Ølberg og gå til Strandhotellet, altså. Du finner merkingen i østenden av Ølbergstranden, og skal litt opp og over beitemarker etterhvert før du går ned mot Rægestranden og forbi kolonihagene.

Ja, det kan jeg jo gjøre. Når er den softissjappa åpen?

Gammel 29-04-14, 22:13   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det kan jeg jo gjøre. Når er den softissjappa åpen?

I alle fall snart. Har vært der i mai. Søk på Ølberg camping så tror jeg du finner link.

Gammel 29-04-14, 22:14   #30
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

Tror det er spaavdeling på hotellet og!
Vi pleier reise ut for å spise dessert, skravle og så gå tur på stranda!

Ja, det er det.

Gammel 29-04-14, 22:19   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I alle fall snart. Har vært der i mai. Søk på Ølberg camping så tror jeg du finner link.

Takk!

Gammel 29-04-14, 22:53   #32
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Se det ja!

Jeg har gått meg "vill" samme sted som Hyacinth før, mellom strandhyttene () og Ølberg kai (kjempegod softis med jordbær). Men man kommer jo frem selv om det er forvirrende et stykke der. Jeg famler meg frem langs en av de røde rutene (Se vedlegg)

Banana, hvor er det skiltet etter Ølberg? Følger du FV379? (En koselig vei forøvrig, for noen.)

Jeg mener ruta følger den røde streken langs stranda. Litt usikker, det er fem år siden jeg gikk der.

Hvis du skal videre mot Vigdel fra Ølberg går du inn på marka bak campinghyttene fra hjørnet av marka der campinghyttene ligger inntil veien. Der er det merket, eller i allfall en tydelig sti, over marka og videre over rullesteinssteanda. Følger du merkingen nøye finner du veien gjennom bl.a. et utrolig flott blokklandskap, hvor en av blokksteinene fungerer som bro. Nå begynte jeg å lengte tilbake!

Gammel 29-04-14, 22:55   #33
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det beste som har kommet ut av denne tråden er tipset om softis med jordbær.

Gammel 29-04-14, 22:59   #34
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det beste som har kommet ut av denne tråden er tipset om softis med jordbær.

Den softisen på Ølbergstranda er god!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 23:03   #35
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Den softisen på Ølbergstranda er god!

Ja! Håper balanse snart tar meg dit......

Gammel 29-04-14, 23:51   #36
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Ja, pinsesoftis!!!

Gammel 29-04-14, 23:52   #37
millact

Standard

Ja, pinsesoftis!!!

: nettopp

Gammel 30-04-14, 09:50   #38
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Banana

Se det ja!

Jeg mener ruta følger den røde streken langs stranda. Litt usikker, det er fem år siden jeg gikk der.

Hvis du skal videre mot Vigdel fra Ølberg går du inn på marka bak campinghyttene fra hjørnet av marka der campinghyttene ligger inntil veien. Der er det merket, eller i allfall en tydelig sti, over marka og videre over rullesteinssteanda. Følger du merkingen nøye finner du veien gjennom bl.a. et utrolig flott blokklandskap, hvor en av blokksteinene fungerer som bro. Nå begynte jeg å lengte tilbake!

I google maps, hvis man legger på satelittbilder, kan man se stien over marka bak campinghyttene på Ølberg. Det går også an å se deler av stien mellom Solastranden og Ølberg, som en lys strek på innsiden av rullesteins(?)stranden et stykke til venstre for strandhagene. Der den tilsynelatende slutter mot vest skal man opp på "klippene" og videre sørvestover over beitemarker som ligger høyere enn strendene.

Jeg klarer å følge ganske mye av stien på google maps, men det er vel fordi jeg har gått der så ofte. Jeg skulle så gjerne gått der igjen... Jeg tror det er derfor jeg skriver og skriver om dette.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.