|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!
Tror ikke det er noen betydning. Det er bare smak og behag. Det har tradisjonelt sett vært brukt vevde ullforklær, broderte bomullsforklær og hvite hardangersømsforklær om hverandre, varierende med hva som var moten i den enkelte bygda på det enkelte tidspunktet. Hvis jeg forstår det riktig ut fra gammelt bildemateriale jeg har sett.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 26-04-14 kl 22:28. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!Jentene i Hardangerbunad og Gutten i "hjemmesnekkra"
Sist redigert av Snuppa : 09-05-14 kl 00:05. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Øyboer
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!
Mine har snart hver sin kystdrakt. Holder på å sy sammen en ny til storebror og så skal jeg sy inn den storebror har vokst ut av til lillebror. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Vis meg ungenes bunad/festdrakt!De to minste skal bruke festdraktene fra Grinaker vev, men eldstemann har vokst fra så til han har jeg kjøpt ny festdrakt i ull (fra Reflex), som står til fargene i draktene deres.
|
![]() |
|
|