Sv: Kvinners ansvar med tanke på å opprettholde tradisjoner i vår kultur
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
Nå handler det vel en del om planlegging også dette her da. Hvis alle høytider og dager som skal feires alltid kommer som julekvelden på kjerringa med dertil hørende stress i siste liten, kan man jo tenke at dette er noe man bør ta tak i tidligere ved neste korsveg. Da kan det jo tenkes at familien trenger et årshjul slik som mange skoler, barnehager og foreninger har.
Nja, både og. Dersom man tidlig i april allerede planlegger og tenker på både påskemeny og 17. mai så tar det jo mye tid og tankekraft. Jeg har god erfaring med å ta ting litt tettere på. Da gjør jeg alt på kort tid, uten å ha stresset eller tenkt mye på det. 17. mai tar en dag, påskeeggene et kvarter, julegavene gjør jeg på to store handlerunder i slutten av november. Skulle jeg handlet julegaver fra august og tenkt julebakst fra oktober så hadde jeg blitt superstresset. Å gjøre ting tett oppi arrangementet er ikke nødvendigvis stressende, det kommer an på hvordan man er skrudd sammen.