Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-14, 16:38   #821
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Den tittet jeg på i går og, kokos, og har veldig lyst til å strikke, men jeg er redd den ikke blir veldig fin på min kropp.

Å? Jeg tror flere fasonger kan kle den egentlig. Den åpne halsen er fin synes jeg. Spent på hvordan den blir på. I kveld skal jeg vel strikke prøvelapp tenker jeg. :haterlitt:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 22-04-14, 16:39   #822
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

For første gang i historien skal jeg bruke garnet som står anbefalt i mønsteret. Faerytale. her er mønster: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...25247439_n.jpg

Det kom bare bilde opp av en liten gutt på den linken.

Morella er ikke aktiv  
Gammel 22-04-14, 16:43   #823
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Det kom bare bilde opp av en liten gutt på den linken.

Haha, det er min lille gutt. Jeg blander linker her. Her er den ordentlige: http://www.klikk.no/mote/kamille/mot...icle900703.ece

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 22-04-14, 17:16   #824
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haha, det er min lille gutt. Jeg blander linker her. Her er den ordentlige: http://www.klikk.no/mote/kamille/mot...icle900703.ece

Fort gjort.

Takk for link, den skal jeg strikke meg.

Morella er ikke aktiv  
Gammel 22-04-14, 23:39   #825
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

For første gang i historien skal jeg bruke garnet som står anbefalt i mønsteret. Faerytale. her er mønster: http://www.klikk.no/mote/kamille/mot...icle900703.ece

Det er et deilig garn. Har strikket en miniskappel med det garnet i.

Gammel 23-04-14, 21:36   #826
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på n´te sjal for sesongen, nå i gang med dette (bilde fra oppskriften):

Tidligere i sesongen har jeg strikket denne halsen (gratis oppskrift), som ble veldig fin! Den var enkel og rask og fin og anbefales (ikke mitt bilde). Jeg har strikket den både i Kashmir Alpakka fra Dalegarn og Hexa fra Du Store Alpakka og begge funket veldig fint til oppskriften. Hexa ble litt "kompaktere".

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 23-04-14, 22:41   #827
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det sjalet!

Gammel 23-04-14, 22:50   #828
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jadda, jeg er ferdig med min aller første mariustunika, til meg selv. Sa jeg at jeg var lei mot slutten og sa jeg at jeg ser ut som en godt stappa pølse i den?! eller Over på neste prosjekt, kom gjerne med tips! Helst sommerlige.

emm er ikke aktiv  
Gammel 23-04-14, 22:55   #829
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

m^2: Du lager jo kunstverk!

emm er ikke aktiv  
Gammel 24-04-14, 00:27   #830
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Det sjalet var nydelig m^2 Er det vanskelig å strikke? Hvilket garn strikker du i? Regner med oppskriften er på engelsk? Skal i to bryllup i sommer og dette hadde vært veldig fint til kjolen tror jeg

Gammel 24-04-14, 21:41   #831
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt, det går i to sammen, til nød 3 sammen, og kast og vrangt på baksida.
Og på engelsk, men du finner noe tilsvarende-ish på Drops sine websider.

Et sjal jeg har strikket mange, mange ganger heter Fragile Heart
Det kan jeg anbefale å prøve seg på, det er kjapt å strikke og det ser voldsomt avansert ut. Det over her er det første gangen jeg prøver meg på men det er samme designer og det ser like greit ut det og, egentlig.

Jeg bruker litt ymse garn, sjalet blir fint i f.eks Drops Lace (men da ikke så "hårete" ) eller eller Drops Kid Silk.

Dette sjalet er et Fragile Heart har jeg strikket selv, det er i Drops Kid Silk

Dette er samme sjalet i et annet, men tynnere Kid Silk garn jeg har kjøpt på etsy (lichtfaden), så ser du forskjellen

Her er det samme sjalet i Drops Lace (ikke mitt bilde)

Sist redigert av m^2 : 24-04-14 kl 21:51.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 24-04-14, 22:15   #832
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Nå fikk jeg veldig lyst til å prøve meg på sjal, florlett type. Men jeg tror ikke helt på deg m^2, når du sier ting er lett.
Du er rett og slett utrolig flink til å strikke!

Oppdatering på mariustunikaen, den var fin til eldstejenta vår. Tror det er en fin fasong for de mer rette kroppene. Da blir den i allefall brukt!

emm er ikke aktiv  
Gammel 24-04-14, 22:28   #833
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du er helt rå M^2

Gammel 24-04-14, 22:39   #834
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For første gang i historien skal jeg bruke garnet som står anbefalt i mønsteret. Faerytale. her er mønster: http://www.klikk.no/mote/kamille/mot...icle900703.ece

Eg har dårleg erfaring med store plagg i Faerytale. Eg strikka denne kjolen

Det viste seg at han var så lett at han nesten ikkje ville henge nedover. Så eg trur eg ville vald eit anna garn, viss eg skulle strikka den. Eventuelt lagt garnet dobbelt med noko anna, slik at det fekk litt meir tyngde.

Eg strikker nikkers frå Guttestrikkeboka til 17.mai-outfiten til Ungen. Eg trur det blir bra.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 25-04-14, 19:01   #835
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har dårleg erfaring med store plagg i Faerytale. Eg strikka denne kjolen

Det viste seg at han var så lett at han nesten ikkje ville henge nedover. Så eg trur eg ville vald eit anna garn, viss eg skulle strikka den. Eventuelt lagt garnet dobbelt med noko anna, slik at det fekk litt meir tyngde.

Eg strikker nikkers frå Guttestrikkeboka til 17.mai-outfiten til Ungen. Eg trur det blir bra.

Jeg tror det går bra når det er genser. Blåser ikke opp.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 26-04-14, 13:13   #836
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nå fikk jeg veldig lyst til å prøve meg på sjal, florlett type. Men jeg tror ikke helt på deg m^2, når du sier ting er lett.
Du er rett og slett utrolig flink til å strikke!

Takk for det, men det ser altså mye vanskeligere ut enn det egentlig er!! Så man føler seg jo veldig flink, om ikke annet, da

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 28-04-14, 00:38   #837
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Nei, det er ikke vanskelig i det hele tatt, det går i to sammen, til nød 3 sammen, og kast og vrangt på baksida.
Og på engelsk, men du finner noe tilsvarende-ish på Drops sine websider.

Et sjal jeg har strikket mange, mange ganger heter Fragile Heart
Det kan jeg anbefale å prøve seg på, det er kjapt å strikke og det ser voldsomt avansert ut. Det over her er det første gangen jeg prøver meg på men det er samme designer og det ser like greit ut det og, egentlig.

Jeg bruker litt ymse garn, sjalet blir fint i f.eks Drops Lace (men da ikke så "hårete" ) eller eller Drops Kid Silk.

Dette sjalet er et Fragile Heart har jeg strikket selv, det er i Drops Kid Silk

Da har jeg kjøpt mønsteret til Fragile og kjøper Drops Kid silk i mrg. så får vi se om jeg greier å strikke det.

Gammel 28-04-14, 09:14   #838
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Går i gang med en versjon av denne

Den ble for liten til mottakeren, så jeg starter med en ny en.

Gammel 28-04-14, 09:26   #839
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Endelig ferdig med armskjerfet mitt. Jeg er veldig fornøyd, men den blir nok penere om man har en tynn genser under.

Så utrolig fint!

Gammel 28-04-14, 11:03   #840
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Har du begynt på stripegenseren Kokos? Ser garnet lovende ut? Jeg kjøpte ett tykkere garn og det blir ikke helt så jeg hadde sett for meg

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07.