Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Absolutt alle barn trenger vel å speile voksne for å avgjøre hvordan de skal reagere, det er sånn vi lærer. For noen år siden ble det foretatt en studie som viste at barn som ble trillet vendt vekk fra den som trillet, hadde høyere puls enn barn som kunne se den som trillet. Dette er jo noe man som forelder ikke akkurat ser da. Her er en artikkel om det.
Man må jo selvsagt også ta med i betraktningen hvor mye man bruker vogn osv, men jeg synes likevel det er betenkelig at vi velger praktiske løsninger og lette vogner framfor barnas mulighet til å kommunsere med oss når de er i vogn.
Mine barn har hatt mulighet til å speile meg stort sett hele døgnet. Da de lå i vogn var det stort sett på tur for å sove. De har ikke hatt vondt av å oppleve verden fremovervendt i vogn den tiden de gjorde det.
Det blir litt for dumt at en studie skal fortelle meg hvordan mine barn har det. Alle mine 3 barn er forskjellige og har hatt forkskjellige vognbehov. Jeg har lest mine barn så godt jeg kan og alle har det helt fint i dag, til tross for at de har sittet fremovervendt i vognen.