|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
| Se resultatene: Hva synes du om juksebunader til barn? | |||
| De er helt flotte! |
|
57 | 36,54% |
| De er grelle! |
|
17 | 10,90% |
| Jeg bryr meg virkelig ikke... |
|
21 | 13,46% |
| Noen av dem er fine, andre er mindre fine. |
|
61 | 39,10% |
| Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
"De"
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?
Min datters sognebunad er sydd i str 3 år og kan brukes til hun er 7-8 år. Den er full av stoff på innsiden til å legges ut/ned. :tilfreds:
|
|
|
#122 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
By the Sea
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Ekte bunader er selvfølgelig det aller fineste både for store og små. Festdrakter av ull med pene broderier likeså.
|
|
|
#124 |
|
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Snuppa hadde festdrakt fra OBS i fjor. De er egentlig ok, og ganske fine. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Fortynnet
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Her er bunaden til gutten min. Jeg har sydd den selv til storebroren. Det er jo ikke en autorisert bunad som er fra noe bestemt sted, men jeg kaller det nå bunad uansett. Før i tiden sydde de jo selv, og fant gjerne på noe nytt som f.eks. å bruke et fint stoff de fikk tak i. Det var jo sånn forskjellige varianter av bunader oppsto. |
|
|
|
|
|
#127 |
|
By the Sea
|
Så fin den er!
|
|
|
#130 |
|
fri
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Kjempefin bunad Maxi. Jeg er enig med deg i at bunad gjerne kan være hjemmesydd av stoff man liker. Selv har jeg sydd vest til guttene i samme stoff som jeg selv har på livet mitt, og mønsteret kjøpte jeg på Heimen. Der hadde de også mønster til nikkers. Husfliden er gniene og selger ikke mønster. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg synes nå Jonas er fin i sitt pentøy. Men det er jo som med alt annet tøy. Noe er fint, noe er mindre pent. Sist redigert av Kula : 18-05-07 kl 09:03. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Passiv
|
Sv: I disse bunadstider- hva synes dere om juksebunader til barn?
Ja, jeg skal ikke begynne noen diskusjon, men jeg er så hjertens enig med deg i dette M - det er jo rent ut historieløst å tro på husflidens historier om hva som er en bunad og hva som ikke er det... |
|
|
|
#133 |
|
Ustabil
|
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Bunader har vært i utvikling, og enkelte av bunadene er basert på et stoffstykke og en knapp man har funnet ved en utgravning ett eller annet sted. Så har en luring satt seg ned og komponert en drakt, som etter hvert har fått status som bunad. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Sliter med tastaturet
Det er jeg absolutt ikke enig med deg i. Jeg er fortsatt vant med at bunad blir brukt til alle de anledninger du refererer til. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
© All rights reserved
|
For noe vås! Jeg registrerer at du kan svært lite om bunadsbruk og bunadstradisjon. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
Dårlig husmor
|
Jeg bruker også bunad flere ganger i året (og jeg bor "i byen"). Det er fast på 17. mai og julaften, men er også naturlig i dåp, konfirmasjon og bryllup. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg liker dem ikke, men smaken er jo som baken ...
|
|
|
|
#138 |
|
På vei
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
navnet sjemmer ingen
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Bølle
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: I disse bunadstider - hva synes dere om juksebunader til barn?Jeg kan henge meg på V og B!
|
![]() |
|
|