Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-14, 08:44   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Det er bestemt at barnet skal på CISV barneleir i sommer. Det har vært tråder om det her før, så jeg vet flere andre også skal. Ville høre litt hvordan dere andre gjør det med gaver.


Jeg har skjønt at det er vanlig at barna på sitt lands National Night også har en liten gave til de andre på leiren. Det blir 48 barn, 12 ledere ++. Så rundt 80 for å være på den sikre siden?


Vi snakker litt om hva det skal være, og jeg har jo ikke peiling. For min egen del synes jeg det er fint om det ikke koster så mye (ikke bare fordi det er dyrt nok som det er - det er det - men også fordi jeg synes det er en uting å drive opp kostnadene på barneaktiviteter så færre får mulighet til å delta).


Jeg har skjønt at det er fint hvis det har en viss nasjonal tilknytning, et lite symbol på Norge (korriger meg hvis jeg tar feil!)

Har hørt at sist flettet de vennskapsarmbånd med et kronestykke i. Samtidig er det egne leirarmbånd for hvert land som kommer som vil bli bytteobjekter, så barna vil jo svømme i armbånd, antar jeg.


Prøvde å finne litt ideer på nett, men kunne tenke meg å lufte dem litt...

Melkekartong-lommebok koster ingenting i innkjøp, sånn sett. Lage koffertmerker som lamineres. Så har du de mulighetene hvor man kjøper inn materiell. F.eks. lage nøkkelring, sånn glidelås-pynt (men spørsmålet er hvor man kan kjøpe litt mange til en rimelig penge, på hobbybutikker er de sikkert dyrest... Og hva for noe kunne man hatt i som pynt som var rimelig og enkelt? - ser man kan lage smykker av Hama-perler (et lite flagg, flagg som sløyfe på en spenne osv.).

Har du en smashing ide til et nasjonalt vennskapssymbol til 11-åringer, som er lett å lage og koster next-to-nothing?

Har skjønt at de har med ting å bytte med de andre barna ut over National Night. Er det vanlig å ha med mye av det? Er det noe det er vanlig å kjøpe? Hører litt forskjellig - noen sier reklameartikler typ 17- maigevinster som man gjerne kan tigge i banker osv., andre jeg snakker med nevner litt "ordentlige" ting som koster en del.

Har skjønt at barna ofte har på nasjonaldrakt på "sin" kveld og at den ofte blir byttet bort, så jeg har fått tips om og kjøpt en pent brukt "festdrakt" - lett å pakke, og ikke noe tap hvis ungen kommer hjem med mexicansk outfit i stedet...


Sist redigert av Charlie : 07-04-14 kl 09:29.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 11:14   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Laminerte bokmerker med ulike bilder? Kan gjøres rimelig!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 11:29   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Vi har tenkt å få tak i bl.a. bedriftsreklame-postkort med nordlys-motiv.

Ellers henger jeg her for flere tips.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 11:44   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.695
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Til nasjonaldrakt ville jeg vurdert feks en strikkelue/genser. Ikke akkurat bunad, men relativt typisk norsk.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 11:59   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Vår delegasjon har avtalt å kjøpe festdrakter på coop så snart de kommer i salg nå før 17. mai. Kommer forhåpentligvis på ca 500 kr hver såvidt jeg husker fra tidligere år. Sko må de vel ha i tillegg.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:03   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Takk for innspill! Har nettopp kjøpt en pent brukt festdrakt med selve drakten med forkle og skjorte og i tillegg cape (det siste pleier de ikke å bli solgt med, tror jeg), de ligger stort sett ute til toppen 300, og avhengig av lokale forhold kan man prute litt. Hun jeg kjøpte den av hadde prøvd å selge den i fjor også, så den fikk jeg billigere.

Ideer og innspill mottas med takk! Vi skal samles til neste treff etter påske, så vi har litt tid å tenke oss om på.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:13   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Nå vet ikke jeg hva som er vanlig lengre, men når jeg var på leir hadde alle delegasjoner bøker som presenterte landet, kopi av myntenhetene, lktt tradisjoner o.l. (17. mai f.eks) og en side hver om den enkelte deltaker. 1 "bok"/ hefte til hver. + en liten gave. Ingen av de leirene jeg har vært på (3 stk barneleire som innleid hjelp og JC) har de norske byttet bort sine drakter. Søster'n byttet heller ikke bort sin.

Kan dere spørre en butikk om å få sponset de aller minste melkesjokoladene f.eks? Evt få en bra pris ved å ta direkte kontakt med Freia? Melkesjokolade er jo ett lite stykke Norge. Jeg har en banankasse fylt av gaver fra mine leire og det er mye rart altså. Vennskapsbånd lager de også mye av på selve leiren.

Fiskeboller i hvit saus har ALDRI vært en suksess som nasjonalrett på leire, de fleste ungene brekker seg og nekter å spise.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 15:00   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Fiskeboller! for en fantastisk ide!

Pga hygieneforskrifter får de antakelig ikke tilgang til kjøkken. Ellers har det vært snakk om vafler, vestlandslefsa osv. Har hørt det ikke er noe kriterium at det er godt... men spekeskinke har visttnok også vært prøvd uten stormende jubel. Islendinger har vel fort med harsk hai? Svenskene hadde visst med sild på en leir i fjor, det ble også veldig... interessant.

Gjendekjeks er jo norsk - tilogmed reinsdyr på. Det som er spesielt interessant med Gjendekjeks er at det er kokos i...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 15:39   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Små vennskapsgaver til 11-åringer - CISV barneleir

Min datter laget armbånd av 17. maibånd, sånn i norske farger, og tredde et kronestykke på. De hadde workshop før de reiste og satt å brettet hefter hvor de presenterte seg selv og Norge, og laget disse armbåndene. Ellers gikk vi å tigget i banker og hos aviser for å få diverse småting. Buffer og nøkkelringer var veldig populære. Festdrakten var det en filipinsk JC som sikret seg, og min datter fikk en filipinsk festdrakt i bytte. De serverte lefser på NN, og det var veldig populært.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no